حمید هیراد: تا هستم عاشقانه و بی‌ریا برای مردم می‌خوانم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶

حمید هیراد: تا هستم عاشقانه و بی‌ریا برای مردم می‌خوانم

حمید هیراد روز دوشنبه 26 اسفند مهمان برنامه «بهار جان» در شبکه پنج سیما با اجرای محمد علیزاده شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، خبر بیماری حمید هیراد در روزهای گذشته منتشر شده بود از این رو حمید هیراد، دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ دعوت برنامه نوروزی «بهار جان» را پذیرفت تا درباره بیماری و وضعیت کنونی‌اش توضیح‌هایی را ارائه کند.

هیراد حضورش در برنامه را با خواندن قطعه «مستم کن» آغاز کرد. این خواننده گروهش را به همراه خودش به برنامه آورده بود تا بتواند آثارش را به طور زنده در این برنامه تلویزیونی اجرا کند.

این هنرمند درابتدای صحبت‌های خود بیان کرد: نخستین آهنگی که شنیدم اثری از محمدرضا شجریان استاد موسیقی ایرانی و آوازی در «دشتی» با شعری از حافظ بود. من از ۱۷ سالگی موسیقی جدی را شروع کردم و بعد با موسیقی محلی گیلکی آشنا شدم و از زنده یاد استاد پوررضا بسیار آموختم و نزد استاد ناصر وحدتی هم شاگردی کردم.

«نیمه جان» یکی دیگر از قطعه‌هایی بود که هیراد در برنامه «بهار جان» اجرا کرد.

در ادامه محمد علیزاده خواننده پاپ که اجرای برنامه را برعهده داشت فیلمی از حمید هیراد پخش کرد که او را بر تخت بیمارستان نشان می‌داد که مشغول گیتار نواختن و خواندن بود.

محمد علیزاده هم گفت: در دو سال گذشته برخی‌ها تهمت‌های بسیاری به تو زدند و به تو تاختند و اتفاق‌های بدی برائت رقم خورد. دلم از این ماجراها به درد آمد. من خودم را جای تو گذاشتم و بسیار غمگین شدم. از دیروز خبری آمد که تو درگیر بیماریِ سرطان هستی. می‌خواهم امشب برای مردمی که عاشقانه دوستت دارند صحبت کنی و ماجرا را برایمان شرح دهی.

هیراد هم در پاسخ به علیزاده اظهار کرد: ما هر چه که تا الان به دست آوردیم از وجود مردم است. اگر نگاه خدا و مردم به ما نباشد، حمید هیرادی وجود ندارد. تا زمانی که هستم عاشقانه و بدون ریا برای مردم می‌خوانم. قطعه «شوخیه مگه» هم از جایی آمد که هیچ ریایی در آن نبود و روی تخت بیمارستان آن را ساختم. آرزوی هر خواننده‌ای است که اثرش به دل مردم بنشیند. وقتی دیدم مردم قطعه «شوخیه مگه» را دوست داشتند، خیلی احساساتی شدم و ساعت‌ها برایش اشک ریختم. البته در همان زمان به من گفتند که سرطان خون دارم و فقط یک ماه دیگر زنده هستم. پس از آن و در مدتی حدود پنج یا شش ماه فهمیدم که چقدر زندگی فانی است.

علیزاده نیز از هیراد پرسید که چرا همان موقع و یا در اوجِ زمانی که فشارهای زیادی به تو وارد می‌کردند، ماجرای بیماری‌ات را بیان نکردی؟ شاید اگر آن زمان این مسئله بیان می‌شد، هجمه‌ها هم مهار می‌شد که هیراد در پاسخ به این پرسش گفت: دوست ندارم خبر بد به کسی بدهم. حتی به نزدیکان خودم هم نگفتم و تعداد اندکی از اطرافیانم ماجرا را می‌دانستند.

در ادامه محمد علیزاده با تاکید بر اینکه فیلمی که تلاش داشت حمید هیراد را نابود کند، نه از سوی مردم، که از درون اهالی موسیقی منتشر شد،، از هیراد خواست تا درباره حاشیه‌های کنسرت شیراز توضیح‌هایی را بیان کند.

این خواننده موسیقی پاپ در پاسخ به علیزاده گفت: چند ساعت قبل از کنسرت شیراز حال من بد شد. اما نمی‌توانستیم کنسرت را لغو کنیم. دکتر به من گفت که قسمت‌های اوج قطعه را نباید بخوانی چرا که برای سلامتی‌ات بهتر است که به خودت فشار نیاوری. از طرفی چند ساعت به شروع کنسرت باقی مانده بود و نمی‌شد کنسرت را لغو کرد و نمی‌خواستم حال دل مردم را خراب کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که یکی از قطعه‌های آن کنسرت را لبخوانی کنم. آنجا نخستین و البته آخرین بار بود که این اتفاق رخ داد. آن زمان من درگیر شیمی درمانی و طی کردن مراحل درمانی بودم.

علیزاده از هیراد پرسید که در حال حاضر اوضاع بیماری‌ات چگونه است؟ که هیراد در جوابش بیان کرد: تیم پزشکی بیمارستان شریعتی حدود سه سال است که لحظه به لحظه بیماری من را تحت کنترل دارند.

وی در ادامه قطعه «شوخی مگه» را خواند.

محمد علیزاده در صحبت‌هایش به کسانی که فیلمِ پلی بکِ کنسرت شیراز را پخش کرده بودند انتقادهای تندی وارد کرد و از آنها پرسید که وقتی این فیلم را منتشر کردید، به پدر و مادر هیراد فکر نکردید؟

هیراد گفت: من همیشه انتقاد را پذیرفته‌ام و می‌پذیرم. انتقاد باعث رشد آدمی می‌شود. هرگز نخواستم مردم را ناراحت کنم و از بیماری‌ام سواستفاده کنم. خبر بیماری‌ام را دو سال است که از مردم و طرفدارانم پنهان نگه داشتم تا مبادا خاطرشان آزرده شود.

در ادامه هیراد از علیزاده خواست یکی از قطعه‌هایش را به صورت زنده اجرا کند و محمد علیزاده هم قطعه «جز تو» را برای هیراد و مخاطبان برنامه «بهار جان» خواند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است