«آسمان از نگاه آسمان» منتشر شد/ عکس‌هایی از آسمان ایران و اروپا | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۴

«آسمان از نگاه آسمان» منتشر شد/ عکس‌هایی از آسمان ایران و اروپا

کتاب مصور «آسمان از نگاه آسمان» مشتمل بر آثار آسمان صدرنوری هنرمند نوجوان عرصه عکاسی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش»، کتاب مصور «آسمان از نگاه آسمان» مشتمل بر عکس‌های آسمان صدرنوری هنرمند نوجوان ۱۶ ساله عرصه عکاسی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

آسمان صدرنوری طی یادداشتی درباره این کتاب مصور توضیح داده است:

«سلام – جایی نوشته ای خواندم از عکاس بزرگ استرالیایی دستین اسپارکس که گفته بود: «عکاسی داستانی است که من نمی­ توانم آن را در قالب کلمات بیان کنم …» زمانی که این جمله را خواندم دقیقا حس کردم چیزی را بیان کرده ­است که مدت­ها در دل من بوده و نمی ­توانستم بیانش کنم.

من هیچ وقت کلاس عکاسی نرفتم و تمامی عکس­ هایی که گرفته­ ام به صورت حسی و تجربی بوده­ است. همیشه هنر را دوست داشته و ­دارم و حس می­ کنم تنها چیزی که همیشه همراهم است، هنرهایی است که با آن­ها آشنایی دارم و آن­ها را به عنوان دوستان واقعی و همیشگی ­ام، معرفی می کنم. عکاسی هم جزو یکی از این دوست ­های من است.

کتاب «آسمان از نگاه آسمان» بخشی از عکس های من از نگاهم به آسمان است. گزیده ­ای از عکس­ هایی است که از آسمان لایتناهی برخی شهرهای ایران و اروپا و با استفاده از گوشی موبایلم طی سال­ های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ (۲۰۱۸-۲۰۲۰) گرفته­ ام. بیشتر عکس ­ها از آسمان شهر رن در ایالت بریتانی (BRETAGNE) کشور فرانسه گرفته شده ­است. همچنین عکس ­هایی از آسمان شهرهای سن ملو و سن میشل از شهرهای نزدیک شهر رن فرانسه و شهرهای پاریس، مونیخ، فرانکفورت، بارسلون و نیز از آسمان شهرهای ایران مانند تهران، رشت نیز ارائه شده ­است.

باید بگویم آسمان برای من یک الگوی زندگی است که نمی ­توانم به طور دقیق حسم را در برابر خلقت به این بزرگی در قالب یک تا چند کلمه بیان کنم. از دید من، آسمان یکی از بزرگترین خلقت ­های خداوند است و خدا آن را برای ما گذاشته است تا از آن پی ببریم که ما هم در زندگی ­مان می ­توانیم کمی مثل آسمان وسعت نظر داشته و گشاده ­دست باشیم.

 از نظر من، آسمان هم مثل ما آدم ها حس دارد اما تنوع حس ­هایش بیشتر از ما انسان­هاست و هیچ کدام از حس­ هایش شبیه به هم نیست. من سعی کردم تا جایی که در تواناییم بوده از حال و احساسات آسمان در زمان­ ها و مکان­ های مختلف به قولی ثبت حال کنم. امیدوارم که همه ما انسان ­ها بتوانیم روزی مثل آسمان سقف مشترکمان بزرگ باشیم … این کتاب را تقدیم می­ کنم به همه شما دوست­داران هنر»

کتاب مصور «آسمان از نگاه آسمان» که توضیحات مولف، طراح هنری و آثار منتشر شده در آن با ترجمه نسیم لطف نژاد مقیمی به انگلیسی نیز برگردانده شده، با هنرمندی آسمان صدرنوری، طراحی گرافیک و نظارت چاپ پرهام عرب در تیراژ ۵۰۰ نسخه توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

این اثر طی روزهای پیش رو به دلیل رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس «کرونا» برای آن دسته از مخاطبانی که مایل به خرید اثر هستند بدون دریافت وجه نقد هزینه پیک از سوی موسسه «رادنواندیش» به آدرس مورد نظر ارسال می شود.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به شماره تلفن ۸۸۵۲۸۱۴۷ موسسه فرهنگی «رادنو اندیش» تماس بگیرند.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است