هزینه «پست کتاب» با حدود ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰
به منظور غنی ساختن ایام در خانه ماندن؛

هزینه «پست کتاب» با حدود ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود

هزینه ارسال کتاب از طریق پست از 25 اسفند 98 تا پایان فروردین 99 با حدود 50 درصد تخفیف محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، با اختصاص بخشی از یارانه کتاب به حمایت از سامانه «پست کتاب» هزینه ارسال کتاب از طریق پست از یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ تا پایان فروردین ۱۳۹۹ با حدود ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.

بر اساس این طرح، برای ارسال هر بسته پستی کتاب در سامانه «پست کتاب» تا دو کیلوگرم صرفا مبلغ ۳۰هزار ریال دریافت خواهد شد و مابقی مبلغ از محل یارانه کتاب توسط خانه کتاب به شرکت پست پرداخت می‌شود.

موسسه خانه کتاب با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور غنی ساختن ایام در خانه ماندن ناخواسته هموطنان در اثر تهدید ویروس کرونا، بر آن شد بخشی از یارانه کتاب را به حمایت از «سامانه پست کتاب» اختصاص دهد تا از این طریق هزینه ارسال کتاب از طریق پست تا پایان فروردین ۱۳۹۹ با حدود ۵۰ درصد تخفیف محاسبه شود.

ناشران، کتابفروشان، توزیع کنندگان، فروشگاه های اینترنتی کتاب و فعالان تولید و فروش کتاب، در صورت داشتن پروانه کسب و کار معتبر می‌توانند برای استفاده از این تخفیف از طریق سایت خانه کتاب یا سامانه posteketab.com نسبت به ثبت نام و عضویت اقدام کنند.

«سامانه پست کتاب» از حدود یک سال پیش، برپایه تفاهمنامه میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت پست، توسط خانه کتاب راه اندازی شد و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ ناشر و فروشگاه کتاب در آن عضویت دارند.

این سامانه صرفا به ارسال کتاب اختصاص دارد.

اگرچه در شرایط کنونی که به دلیل پرهیز از ترددهای غیرضروری مراجعه به فروشگاه های کتاب میسر نیست، به لطف اینترنت و زیرساخت های تجارت الکترونیک و وجود فروشگاه های فراوان اینترنتی، آگاهی از کتاب های تازه منتشر شده یا جستجو و یافتن کتاب مورد علاقه و خرید اینترنتی و غیرحضوریِ آن کار دشواری نیست، به نظر می رسد مشکل اصلی «رساندن کتاب» به دست خریدار است، امری که موجب افزایش قیمت تمام شده کتاب نیز می شود.

امید می‌رود با این طرح، صنعت نشر و بازار کتابفروشان بتوانند تا حدی از شرایط حساس کنونی حاکم برکشور عبور کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است