اسم رمز اولین انفجار هسته‌‌ای لو رفت

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسه اوما فیلم، فیلم مستند «ترینیتی» به تاریخچه انرژی اتم و فواید و بلایای این ذرات کوچک برای مردم دنیا و همچنین علت نیاز به این انرژی برای مردم جهان می پردازد.

وقتی قرار شد اولین بمب اتم توسط ارتش ایالات متحده آمریکا منفجر شود، اسم رمز این عملیات «ترینیتی» نام گرفت و در فیلم مستند «ترینیتی» به فواید بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای و تنازعات سیاسی و اقتصادیِ شکل‌گرفته حول این مسئله پرداخته شده است.

پس از آزمایش تی ان تی قرار شد اولین بمب اتم توسط ارتش ایالات متحده آمریکا منفجر شود و اسم رمز این عملیات ترینیتی نام گرفت. اسم رمزی که به معنای تثلیث یا همان سه گانه باوری پدر، پسر و روح القدس در اعتقادات مسیحی بود و قرار بود بزرگترین کشتار بشری با نام مسیح آغاز شود.

ترینیتی، اسم رمز نخستین آزمایش انفجار سلاح هسته‌ای بود. بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی تنها چند هفته پس از این آزمایش رخ داد.

در مستند «ترینیتی» از سویی به فواید بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای و کاربردهای متنوع این صنعت در زمینه‌های مختلف علمی پرداخته می‌شود و از سوی دیگر تنازعات سیاسی و اقتصادیِ شکل‌گرفته حول این مسئله مورد توجه قرار می‌گیرد.

فیلم مستند 26 دقیقه ای «ترینیتی» به کارگردانی مسعود کارگر و تهیه کنندگی سید جمال عودسیمین، تهیه شده در موسسه اوما فیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/