رادیو فرهنگ هم کلاس های درس را پخش می‌کند/ جدول پایه‌ها و دروس | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۴

رادیو فرهنگ هم کلاس های درس را پخش می‌کند/ جدول پایه‌ها و دروس

با توجه به شرایط فعلی تعطیلی مدارس کلاس‌های درس ویژه مقطع تحصیلی دبیرستان در جدول پخش رادیو فرهنگ قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، علیرضا حبیبی سرپست رادیو فرهنگ اظهار کرد: با توجه به گسترش شیوع بیماری کرونا، پیرو سیاست‌های ابلاغی معاونت صدا، با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، شبکه رادیویی فرهنگ، آموزش رسانه‌ای در قالب «طرح جهاد آموزشی» را برای دانش‌آموزان در دستور کار قرار داده است. در این بین با توجه به در دسترس بودن رادیو به عنوان رسانه‌ای «برای همه و همه جا» مقرر شد شبکه رادیویی فرهنگ به فراخور ماموریت خود در این جهاد آموزشی حضوری جدی و فعال داشته باشد.
سرپرست رادیو فرهنگ با اشاره به اینکه این شبکه رادیویی در راستای ‌یاری‌رسانی به نظام آموزشی برای آموزش دانش‌آموزان دوره دوم دبیرستان برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته است گفت: بر این اساس جدول پخش شبکه برای راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی ویژه رشته‌های علوم انسانی و معارف اسلامی تغییر کرده است.
وی ادامه داد: این طرح در مرحله نخست با راه‌اندازی چهار کلاس درس آغاز شده است که برنامه‌ریزی آن بر اساس نیازهای درسی دانش‌آموزان بوده است. آغاز به کار برنامه کلاس‌های درسی رادیو فرهنگ با استقبال گسترده مخاطبان همراه بوده است.
سرپرست رادیو فرهنگ با بیان اینکه این اقدام سبب شده دانش‌آموزان بتوانند در ایام نوروز از کلاس‌های رادیویی استفاده و در منازل خود، آموزش‌های لازم را دنبال کنند افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، از روز شنبه ۲۴ اسفند، برنامه‌های آموزشی رادیو فرهنگ برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم رشته‌های ادبیات، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی شروع شده‌اند و شامل دروس تخصصی و عمومی هستند ضمن اینکه جدول پخش این برنامه‌ها به صورت متناوب و از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع شنوندگان خواهد رسید.
وی افزود: بر این اساس کلاس‌های رادیویی پایه دهم همه روزه از ساعت۱۱:۳۰ تا ۱۲ برگزار خواهد شد و از ساعت۱۳:۳۰تا ۱۴ هم دانش‌آموزان پایه یازدهم می‌توانند پای کلاس‌های درسی خود بنشینند. از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵ برنامه آموزشی پایه دوازدهم متوسطه پخش می‌شود و از ساعت ۱۵ به مدت ۳۰ دقیقه، تدریس دروس عمومی صورت می‌گیرد.
سرپرست این شبکه رادیویی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی ذکر شده می‌توانند این برنامه‌ها را در سایت رادیو فرهنگ به آدرس www.radiofarhang.ir و شبکه‌های مجازی با شناسه @radiofarhang دنبال کنند بیان کرد: رادیو فرهنگ روی موج FM ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج AM ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز قابل دریافت است.
انتهای پیام/

2 دیدگاه