ویروس کرونا به عملیات عمرانی موزه هم نفوذ کرد/ نمایش آثار گنجینه با «نو به نو» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۶
رییس موزه هنرهای معاصر تهران در گفتگو با صبا:

ویروس کرونا به عملیات عمرانی موزه هم نفوذ کرد/ نمایش آثار گنجینه با «نو به نو»

احسان آقایی عملیات عمرانی موزه را تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا و ابتلای مشکوک یکی از کارگران به تب، نیمه تعطیل اعلام کرد.

احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره وضعیت مرمت موزه هنرهای معاصر تهران با توجه به تشدید شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا بیان کرد: فعالیت های مرمت موزه در طول دو ماه گذشته با سرعت بسیار خوبی پیش رفت و همزمان چند تیم پیمانکار در موزه حضور داشتند و کارهای مرمت را در بخش های مختلف انجام می دادند اما این هفته با توجه به این که اعلام کرده اند یکی از کارگران حاضر در بخش مرمت موزه دچار تب شده است، کار تقریبا نیمه تعطیل شده است و البته بخشی از کارها نه به شدت قبل اما همچنان ادامه دارد.

آقایی با بیان این که ویروس کرونا روی کار مرمت موزه نیز تأثیرگذار بوده است، اظهار کرد: ما امیدوار بودیم که با سرعتی که در انجام کارهای مرمت وجود داشت، تا پایان سال بخشی از عملیات عمرانی موزه به اتمام برسد اما به هر حال با وضعیتی که کرونا به وجود آورده است، انجام کارها با تأخیر همراه خواهد بود.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران با تأکید بر این که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه مراقبت های بهداشتی تأکیدات لازم به پیمانکاران صورت گرفته است، یادآور شد: به هر حال محیط عملیات عمرانی، کارگری است و تحت تأثیر ویروس کرونا قرار می گیرد اما به هر حال اگر این شرایط هم نبود، کارگران ساختمانی که اغلب اهل شهرستان های مختلف هستند از ۲۵ اسفندماه برای تعطیلات عید راهی می شوند. به هر حال شرایط قابل پیش بینی نیست و باید ببینیم تا انتهای فروردین ماه شرایط به حالت عادی بازمی گردد یا خیر.

وی درباره روند انجام کارهای مرمت بخش گنجینه موزه بیان کرد: بخش مرمت گنجینه هنوز تمام نشده است اما در مراحل پایانی است و اگر ماجرای ویروس کرونا پدید نمی آمد، عملیات عمرانی بخش زیرین موزه شامل گنجینه و بخش خدمات نمایشگاهی و … تا پایان سال به اتمام می رسید.

آقایی درباره نگهداری موقت آثار گنجینه در داخل موزه توضیح داد: همه آثار داخل گنجینه موقت موزه که داخل گالری ها در نظر گرفته شده است، نگهداری می شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا از سوی مسئولان کنترل و مدیریت شود تا بیش از این عملیات عمرانی موزه دچار آسیب نشود و سال آینده شاهد بازگشایی موزه باشیم.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران درباره پروژه «نو به نو» که از سوی موزه در فضای مجازی در حال انجام است، توضیح داد: تصمیم گرفتیم که  با توجه به تعطیل بودن موزه و ایام نوروز نمایشگاهی از آثار موزه هنرهای معاصر تهران را در قالب پروژه ای با عنوان «نو به نو» در فضای مجازی به نمایش بگذاریم که هدف از نامگذاری آن کار نو در یک روز نو بود و اکنون با شیوع ویروس کرونا و شرایطی که برای خانه نشینی مردم ایجاد کرده است، این پروژه نمایشگاهی مجازی را با اندک تفاوت به نمایش گذاشته ایم به این ترتیب که از مردم و مخاطبان موزه خواسته ایم که آثار مورد علاقه خود را از آثار گنجینه انتخاب کنند که این آثار در قالب یک مجموعه به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: این نمایشگاه را که از سوی گروه بزرگی از مردم کیوریت شده است از ۲۰ اسفندماه آغاز شده است و قرار است ۴۱ اثر منتخب مردم در طول ۴۱ شب تا پایان فروردین ماه ۹۹ از طریق صفحه موزه هنرهای معاصر تهران در فضای مجازی به نمایش گذاشته شود.

آقایی با اشاره به استقبال مخاطبان از این نمایشگاه مجازی اظهار کرد: تاکنون سه اثر را به نمایش گذاشته ایم که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه شده است.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000