تعطیلی تمام تئاترهای برادوی با دستور فرماندار ایالت نیویورک

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، با وجود تمام تلاش‌ها برای نگه داشتن جریان عادی زندگی در آمریکا، در تازه‌ترین پیامد شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور، تئاترهای برادوی نیویورک از ساعت 5 عصر دیروز 12 مارچ، بسته شد.

این تعطیلی در پی دستور اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک مبنی بر ممنوعیت هرگونه تجمع بالای 500 نفره در سرتاسر این ایالت به وجود آمده است. مدارس، بیمارستان‌ها و سیستم حمل و نقل عمومی، نهادهایی هستند که از این محدودیت مستثنی شده‌اند.

در پی این فرمان اجرایی، اتحادیه تئاترهای برادوی، نمایش تمامی برنامه‌های خود را حداقل تا یک ماه، یعنی تا دوازدهم آپریل معلق کرد. این بدین معناست که بسیاری از نمایش‌هایی که قرار بود در فصل بهار اجرای خود را آغاز کنند هرگز قادر به جبران هزینه‌های تولید خود نخواهند بود یا به طور کلی از لیست اجرا خط خواهند خود. برآوردها حاکی از این است که این تعطیلی حداقل 100 میلیون دلار زیان برای این صنعت به همراه داشته باشد.

شارلوت سنت‌مارتین دبیر اتحادیه تئاترهای برادوی در این‌باره گفت: الویت اول ما همواره سلامتی و ایمنی تماشاگران مشتاق تئاترهای برادوی و افراد شاغل در این صنف، اعم از بازیگران، نوازندگان، صحنه‌گردانان و دیگر افراد فنی بوده است. برادوی همواره منبعی الهام‌بخش، غنا دهنده و سرگرم‌کننده بوده و ما با یکدیگر متعهد به حفظ این حقیقت حیاتی هستیم. چراغ صحنه دوباره روشن می‌شود و ما با آغوش باز پذیرای هوادارانی هستیم که می‌خواهند تجربه شور، لذت و عشق جاری در هر شب از این نمایش‌ها، را دریافت کنند.

تا پیش از این تعطیلی، 31 نمایش در سالن‌های برادوی در حال اجرا بود اما فضای بسته و خیل جمعیتی که کیپ تا کیپ برای تماشای این آثار در کنار هم می‌نشینند، ناگزیر باعث تعطیلی این سالن‌ها برای حفظ سلامت عمومی شد. صنعت تئاترهای برادوی با توجه به بالا رفتن سن طرفداران سنتی‌اش به خودی خود این روزها در ریسک بالایی قرار گرفته و به شدت به صنعت توریسم وابسته است.

بیشتر بخوانید

جشنواره فیلم پکن به تعویق افتاد/ اتفاقی که انتظارش می رفت

جشنواره فیلم بلغارستان به تعویق افتاد/ «یلدا» در انتظار تاریخ جدید

رییس جشنواره «کن»: کرونا مهار نشود فستیوال را لغو می کنیم

حمله ویروس کرونا به محافل هنری دنیا

ویروس کرونا اسکار هند را هم به تعویق انداخت

کرونا دامن کوروساوا را هم گرفت/ لغو نمایش آثار استاد ژاپنی

ویروس کرونا بلای جان جدیدترین «جیمز باند»/ تاخیر ۷ ماهه در اکران

اولین دوره جشنواره فیلم عربستان به تعویق افتاد

لغو و تعویق سه جشنواره سینمایی

نمایشگاه کتاب پاریس هم حریف کرونا نشد

«ترایبکا» به تعویق افتاد/ کرونا به فستیوال های آمریکا هم رسید

پیش از این دستور جدید، برای بالا بردن ضریب ایمنی این اجراها و کمک به جلوگیری از شیوع کرونا، اقداماتی چون برنامه‌های نظافتی بیشتر، دسترسی محدود به پشت صحنه و توصیه به کاهش رابطه میان عوامل کار و تماشاچیان در بین 2 اجرا، عملیاتی شده بود.

فرماندار نیویورک در نشست مطبوعاتی خود گفت در ابتدا از بستن تئاترهای برادوی اکراه داشته است و موضوع چگونگی کنترل گرد‌همایی‌های بزرگ به چالشی برای او تبدیل شده بود. او گفت: کسی نمی‌خواهد جامعه را تعطیل کند، چراکه اثرات مخرب وسیعی در اقتصاد، زندگی و غیره خواهد داشت، اما از سوی دیگر موضوع بحران سلامت عمومی مطرح است و این موضوعیست که این ماجرا را متوازن می‌کند.

اجراهای برادوی در گذشته نیز بارها درگیر بحران بوده است اما هیچکدام به پای این تعداد روز خاموشی نمی‌رسند. در ماجرای حملات تروریستی به برج‌های دو قلو در 11 سپتامبر 2001 سالن‌های نمایش تنها 2 روز تعطیل بودند و در 13 سپتامبر کار خود را آغاز کردند. سال 2003 اعتصاب نوازندگان برادوی تقریبا تمام اجراهای موزیکال را برای مدت 4 روز خاموش کرد و سال 2007 نیز اعتصاب گروهی از صحنه‌گردانان و کارگردانان پشت‌صحنه باعث تعطیلی 18 روزه بخشی از سالن‌های برادوی شد.

هنوز معلوم نیست این تعطیلی باعث عقب افتادن مراسم جوایز تونی – مهم‌ترین جایزه اجراهای صحنه‌ای آمریکا – خواهد شد یا نه؟

اشکان مزیدی

انتهای پیام/