ساخت فیلم بماند برای روزهای پس از کرونا/ رازهای دهه ۵۰ برملا می‌شود

روناک جعفری کارگردان فیلم های کوتاه در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فعالیت‌های اخیر خود توضیح داد: پیش از شیوع بیماری کرونا در مراحل ابتدایی پیش تولید یک کار جدید بودم که فیلمنامه آن را نیز خودم نوشته‌ام اما هنوز نام آن قطعی نشده است و درحال حاضر به دلیل خطر ابتلا به بیماری پروژه متوقف شده است.

وی درباره موضوع این فیلم کوتاه عنوان کرد: حال و هوای این فیلم در روزهای سال 52 جریان دارد؛ در دوره‌ای که ساواک امنیت داخلی کشور را در دست داشت و در این روزها زمانی که سه دوست در یک پاتوق همیشگی دور هم جمع می‌شوند رازهایی در این میان برملا می‌شود.

این کارگردان با اشاره به اینکه 50 درصد از بازیگران این کار حضورشان در فیلم قطعی شده است، بیان کرد: در چنین شرایطی که زمان مشخصی برای شروع مجدد کار در نظر گرفته نشده ممکن است در عوامل فیلم تغییراتی رخ دهد زیرا اوایل اسفندماه برای شروع پیش تولید جلساتی برگزار شد که پس از آن کار متوقف شد و ممکن است هرکدام از این عوامل در سال آینده قرارداد دیگری برای همکاری با گروه دیگری را داشته باشند یا به هر دلیلی در آن زمان شرایط همکاری را نداشته باشند که البته فکر نمی‌کنیم چنین اتفاقی رخ دهد.

وی افزود: اتفاقی که الان شاهد آن هستیم که تصویربرداری کارهای سینمایی یا تلویزیونی متوقف نمی‌شود به این دلیل است که بازیگر یا یکی از عوامل اصلی کار سال آینده در کار دیگری قرارداد دارد و مجبور است در این بازه زمانی کار خود را به پایان برساند.

جعفری با اشاره به اینکه بیشتر بازیگران این فیلم مرد هستند به ویژه سه بازیگر اصلی کار عنوان کرد: در فیلم کوتاه حضور بازیگران بسیار مشهور و یا چهره خیلی مطرح نیست و چیزی که برای من به عنوان یک کارگردان از اهمیت بالایی برخوردار است حرفه‌ای بودن و باورپذیر کردن نقش‌ها برای مخاطبان توسط بازیگران است به خصوص سه بازیگر اصلی این کار که بار اصلی داستان روی دوش این سه کاراکتر قرار دارد.

این کارگردان جوان با اشاره به اینکه لوکیشنی که در فیلمنامه برای روایت این فیلم تعریف شده لازمه‌اش وجود برف است، عنوان کرد: با توجه به اینکه درحال حاضر من فصل را از دست داده ام ممکن است مجبور به جایگزینی مه به جای برف شوم و یا اینکه از تمهیدات دیگری استفاده کنم.

وی افزود: همیشه لوکیشن برای من از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و بیشترین دقت را برای انتخاب لوکیشن دارم و حتی لوکیشن فیلم قبلی نیز برای من خیلی مهم بود که الموت و دریاچه اوان باشد. برای این فیلم نیز دقیقا روزهای پیش از اعلام شیوع بیماری کرونا درحال بازدید از لوکیشن‌های مختلف در تهران بودیم که کار متوقف شد.

کارگردان فیلم کوتاه «بدل» در پایان با اشاره به اینکه زمانی مراحل پیش تولید کار جدید خود را دوباره شروع می‌کند که دیگر خطر بیماری کرونا وجود نداشته باشد، توضیح داد: زمانی که بتوانیم با خیال راحت در خیابان ماسک های خود را از صورتمان برداریم و فشار روانی و جسمانی که الان درحال درگیری با آن هستیم پشت سر بگذاریم می‌توان به ساخت فیلم جدید نیز فکر کرد زیرا الان هرکدام از ما خود متوجه خطر وضعیت موجود هستیم و به شکل یک رسانه مدام به یکدیگر گوشزد می‌کنیم که باید در این قرنطینه خانگی بمانیم زیرا شرایط فعلی باید جدی گرفته شود.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/