کلاه گیس های عجیب اندی وارهول به نمایش درمی‌آید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۴
برای اولین بار در بریتانیا؛

کلاه گیس های عجیب اندی وارهول به نمایش درمی‌آید

موزه تیت مدرن لندن از امروز تا 6 ماه آینده کلاه گیس های اندری وارهول را به همراه صد کار دیگر از این هنرمند به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از گاردین، موزه تیت مدرن لندن کلاه گیس های آرتیست مشهور دنیا اندری وارهول را به همراه صد کار دیگر از این هنرمند به نمایش می گذارد.

این سه کلاه گیس اندی وارهول که او آنها را به گونه ای چسب می زد که گویی از چیزی وحشت کرده است، برای اولین بار در بریتانیا به نمایش در می آید.

موزه تیت مدرن در این هفته برای اولین بار در ۲۰ سال اخیر میزبان نمایشگاه بزرگ اندی وارهول است. در این نمایشگاه صد قلم از کارهای وارهول نیز قرار دارد.

گرگور مویر یکی از سرپرست های موزه تیت مدرن اعلام کرد این موزه می خواهد کلاه گیس های این هنرمند که او را منحصر به فرد کرده بود نیز به نمایش بگذارد.

او در این باره گفت: این کلاه گیس ها سوژه های شگفت انگیزی هستند. این موها از نظر طراحی به گونه ای هستند که از پشت سر تیره و از روبرو بلوند دیده می شوند. کلاه گیس ها بخشی از شخصیت وارهول هستند و وارهول هم خودش یک اثر هنری بود.

مویر تاکید کرد این کلاه گیس ها که ترسناک به نظر می رسند اولین بار در موزه وارهول در پیتسبرگ ایالت پنسیلوانیا آمریکا به نمایش درآمده اند و اکنون به موزه تیت مدرن آورده شده اند.

اندی وارهول از دهه ۲۰ زندگی اش کچل بود و از کلاه گیس استفاده می کرد.

نمایشگاه آثار اندی وارهول از امروز ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) آغاز و تا ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) آینده ادامه دارد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است