فاجعه‌ای در کمین است! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹
یادداشتی به قلم جعفر گودرزی؛

فاجعه‌ای در کمین است!

جعفر گودرزی در یادداشتی همه مردم را به ماندن در منزل و کمک به قطع شدن جریان شیوع ویروس کرونا دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، جعفر گودرزی نویسنده و منتقد، از اعضای هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و دبیر سه دوره جشن منتقدان در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری صبا قرار داده است به مساله شیوع ویروس کرونا و نحوه مواجهه با آن پرداخته است.

در این یادداشت می خوانیم: «باید باور کنیم مرگ در یک قدمی است و کرونا ریه های شهر و زندگی مان را پر از اکسیژن مرگ کرده است. کرونا این موجود خبیث، رفیق نزدیک جهالت، بی خیالی و کوته فکری است.

راستش را بخواهید اصلا فکر نمی کردم یک موجود ناشناخته به راحتی زیر پای زندگی را خالی کند. قرار نبود روزهای شاداب پایان اسفند، به نفس نفس بیفتد و گل های سنبل و بنفشه و لاله روی سرمان پرپر شوند.

حواسمان است در یکی دوماه آتی، کرونا بیشتر و بیشتر بین ما فاصله می اندازد و عزیزان زیادی را از ما می گیرد. هیچ گاه شاید اینگونه مرگ به خودمان و اطرافیانمان نزدیک نبوده است. فاجعه ای در کمین است؛ در کمین من و شما و بیشتر در کمین پدران و مادرانمان. در کمین عزیزانمان.
نمی دانم این واقعیت تلخ را چگونه بیان کنم که اگر قرنطینه خانگی و سفر نرفتن را شوخی بگیریم، کرونا جدی جدی دلشوره از دست دادن عزیزانمان را به سوگ تبدیل می کند.

در این شرایط و با روزهای بحرانی و فاجعه باری که در پیش داریم یک راه حل بیشتر برایمان باقی نمی ماند؛ در خانه ماندن و سفر نرفتن.

می دانم کرونا و قرنطینه و استرس و ترس مثل خوره روح و روانمان را ذره ذره می خورد و بی تابی و… می آفریند اما کلمات بی دست و پای بی خیالی را از جان و ذهنمان دور بیندازیم و الفبای تازه همدلی را با هم زمزمه کنیم و غفلت را از خودمان دور کنیم و نگذاریم با سهل انگاری مان، این ویروس نامراد و نامرد، لبخندمان را در حسرت روزهای روشن فرداها بخشکاند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است