سفر بچه ها به دل تاریخ با مجموعه انیمیشن «تاریخ از این ور» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۷

سفر بچه ها به دل تاریخ با مجموعه انیمیشن «تاریخ از این ور»

انیمیشن «تاریخ از این ور» از شبکه امید روی آنتن می‌رود.
به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مجموعه انیمیشن «تاریخ از این ور» به تهیه کنندگی و کارگردانی اصغر صفار با تکنیک کات اوت برای گروه سنی نوجوان به سفارش مرکز پویانمایی صبا تولید شده و هر روز ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه امید پخش می شود.
این سریال ۵۲ قسمتی با هدف آموزش وقایع تاریخی مهم به کودکان و نوجوانان با رویکردی طنزگونه ساخته شده است.

نقش اول داستان موزه داری به نام «بهادر» است که در قسمت اول سریال با الاغی سخنگو به نام «خرمن» آشنا می شود. خرمن نه تنها حرف می زند، بلکه می تواند در زمان هم سفر کند. به این ترتیب این دو قهرمان نامتعارف، در هر قسمت به یک برهه تاریخی خاص سفر کرده و درگیر ماجراهای مختلفی می شوند.

عوامل داستانی این انیمیشن عبارتند از طاهر، عطار نیشابوری، شاه عباس اول (شاه و شبان)، سلطان حسین بایقرا ، شیخ بهایی، زکریای رازی، نادرشاه (از صفویه تا افشار)، بیهقی، چنگیزخان مغول (طلسم جادویی)، خواجه نصیر طوسی، چنگیزخان مغول (مقاومت مردم)، سربه داران، شاه عباس اول (نقشه زیرکانه)، حکیم فردوسی، ناصرخسرو قبادیانی.

برخی از عوامل سازنده این پویانمایی عبارتند از نویسنده: افسانه بخشی، فائزه کشاورزیان، سیدجواد راهنما، سارا خاکزاد، صنم امامی، نوید فیروز، امین ملکیان، محسن رضایی، مهدی اسماعیلی، انیماتور:محمدمهدی احمدی، مهتاب وکیل، حمید محمدی، نورا شفیع‌زاده، محمد نورالدین، هاجر عبدی، رویا استادیان، کاظم میراحمدی، امین فرجادی، حسین حسن‌شاهی، امیرحسین تجسسی، ندا محمدیان، نسیم قاسم‌زاده، جواد قربانپور، موسیقی: فرهاد صفار.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است