روند ارزیابی هنری آثار متقاضی اجرا در تئاترشهر/ ۷۶ متن بررسی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۶
مسئول ارزیابی هنری مجموعه تئاترشهر:

روند ارزیابی هنری آثار متقاضی اجرا در تئاترشهر/ ۷۶ متن بررسی شد

مسئول ارزیابی هنری مجموعه تئاترشهر از بررسی 76 متن نمایشی مشتمل بر 55 اثر ایرانی و 21 نمایشنامه خارجی از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، از نیمه فروردین ۱۳۹۸ با سازماندهی ساختار اجرایی مجموعه تئاترشهر تمامی گروه ها و هنرمندان متقاضی برای اجرا در سالن های این مجموعه پس از کامل کردن فرم پیشنهاده (پروپوزال) خود و تحویل آن در کمتر از دو هفته از نتیجه درخواست خویش اطلاع پیدا می کنند.

عباس اقسامی مسئول واحد ارزیابی هنری تئاتر شهر در این زمینه ضمن اشاره به فرآیند دشوار خوانش و بررسی تعداد کثیر درخواست ها گفت: بنده از ابتدای سالجاری در تئاتر شهر مستقر شده ام و  بر مبنای برنامه ریزی های انجام شده پس از بررسی اولیه فرم پیشنهاد هنرمندان و تایید مدیریت، از ایشان متن اثر خواسته می شود. این متون توسط گروهی کارشناس- مشاور که بالغ بر ۱۰ نفر متخصص هنرهای نمایشی هستند مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و پس از تایید نهایی به اطلاعِ مدیر مجموعه و متقاضیان می رسد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری، ۷۶ متن نمایشی مشتمل بر ۵۵ اثر ایرانی و ۲۱ نمایشنامه خارجی ارایه و بررسی شده است و علاوه بر آن ۵۴ اجرای نمایشی دیگر نیز به صورت کامل مورد بازبینی قرار گرفته است.

اقسامی ضمن ردِ هرگونه به کار بستن  سلیقه شخصی در انتخاب آثار گفت: کارِ بنده اعلام نتیجه نهایی بررسی کارشناس- مشاوران به گروه هاست و هیچ دراماتورژی یا فرآیندی شبیه به آن توسط بنده انجام نمی شود و در هر زمینه تصمیم نهایی با مدیر مجموعه تئاتر شهر است.

مسئول واحد ارزیابی هنری تئاتر شهر در پایان گفت: می دانیم با توجه به محدودیت فضاهای اجرایی نمی توانیم به تمامی کارهای شایسته و ارزشمند بله بگوییم اما نهایت دقت خود را به خرج می دهیم تا بر اساس پتانسیل موجود تئاتر کشور و گروه های متقاضی، بهترین ها را بر مبنای توجه به وجوه هنری، ملی، جذاب بودن در عین سلبریتی محور نبودن و همچنین تاکید بر حضور تجربیاتی از تمامی نسل های کارکشته و دانشجویان مستعد تئاتر ایران و همچنین هنرمندان خلاق غیرتهرانی انتخاب کرده و رد این نگاه را می توان در آثار روی صحنه رفته در این چندماه نیز شاهد بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است