دراکولای خون‌آشام دوباره به پرده‌های سینما بازمی‌گردد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵
احیای یک کلاسیک ترسناک؛

دراکولای خون‌آشام دوباره به پرده‌های سینما بازمی‌گردد

استودیوی فیلمسازی « BlumeHouse» بعد از تجریه موفق «مرد نامرئی»، قصد دارد قصه ترسناک کاراکتر کنت دراکولا را دوباره جلوی دوربین ببرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، استودیوی فیلمسازی «BlumeHouse» که این روزها آخرین محصولش یعنی «مرد نامرئی» در سالن‌های سینما خوش می‌درخشد، پروژه‌ای هم‌چنان بی‌نام با محوریت کاراکتر «دراکولا» را آغاز کرده است.

کارین کوساما فیلمساز آمریکایی که ساخت آثاری چون «نابودگر»(۲۰۱۸)، «دعوت»(۲۰۱۵) و «بدن جنیفر»(۲۰۰۹) را در کارنامه خود دارد، برای کارگردانی این پروژه دراکولایی انتخاب شده است و مت منفردی و فیل هی کار نگارش فیلمنامه آن را برعهده دارند.

کمپانی حامی و توزیع‌کننده این پروژه هنوز معلوم نیست، اما «BlumeHouse» با یونیورسال قرارداد دارد و با توجه به نتیجه مطلوبی که پروژه مشترک قبلی آن‌ها یعنی «مرد نامرئی» تا اینجای اکران خود به دست آورده است، بعید به نظر می‌رسد که یونیورسال این فرصت را برای ادامه کار در دنیای هیولاها از دست بدهد.

شخصیت «کنت دراکولا» اولین بار در سال ۱۸۹۷ توسط برام استوکر نویسنده سبک وحشت ایرلندی به عنوان یک خون‌آشام خلق شد. بازی بلا لاگوسی در فیلم ترسناک «دراکولا» محصول سال ۱۹۳۱ یونیورسال از به یادماندنی‌ترین حضورهای این کاراکتر در صنعت سینماست.

این کمپانی آخرین بار دراکولا را در سال ۲۰۱۴ با فیلم اکشن‌فانتزی «ناگفته‌های دراکولا» و بازی لوک ایوانز، روی پرده‌های نقره‌ای فرستاد؛ فیلمی که با هزینه ساختی در حدود ۷۰ میلیون دلار، بیش از ۲۱۷ میلیون دلار فروش داشت.

یونیورسال این روزها سرمست از موفقیت «مرد نامرئی» به دنبال گسترش دنیای سینمایی هیولاهای خود است. «مرد نامرئی» با بازی الیزابت موس با بودجه ساختی برابر با ۷ میلیون دلار، در کمتر از ۲ هفته، مرز ۱۰۰ میلیون دلار فروش را رد کرده است. این کمپانی هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد با همکاری با جیمز وان، خالق فیلم ابرقهرمانی «آکوامن»، پروژه یک تریلر ترسناک را با الهام از هیولاهای موجود در میراث خود، به راه اندازد.

«مرد نامرئی» اقتباسی مدرن از نسخه سال ۱۹۳۳ فیلمی به همین نام از یونیورسال است که در آن کلود رینس نقش‌آفرینی کرده است. فرنکشتاین، مومیایی، مرد گرگی و موجود لاگون سیاه از دیگر کاراکترهای دنیای هیولاهای یونیورسال هستند.

«BlumeHouse» بعد از موفقیت فیلم «فعالیت فراطبیعی – Paranormal Activity» نام خود را به عنوان یک استودیوی فیلمسازی در حوزه ترس و وحشت بر سر زبان‌ها انداخت. این مجموعه با مدیریت جیسون بلوم تاکنون آثار ترسناکی چون «توطئه‌آمیز»، «شوم»، «ویجا» و سری فیلم‌های «پاکسازی» را روانه سالن‌های سینما کرده و برای تولید آثاری چون «ویپلش»(۲۰۱۴)، «برو بیرون»(۲۰۱۷) و « بلکککلنزمن»(۲۰۱۸)، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم سال شده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است