راه اندازی گیرنده های جدید تلویزیونی و بومی بر بستر فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صبا، در سال 89- 90 سازمان صدا و سیما با همکاری مخابرات استان تهران و متعاقبا شرکت مخابرات ایران شروع به راه اندازی سرویس IPTV  کرد.

سرویس IPTV راه اندازی شده به دلیل تحریم های موجود و به روزرسانی دائم تکنولوژی طی سال های اخیر و هزینه های گزاف آن عملا قابل بهره برداری برای هموطنان نبوده و با کاهش قیمت اینترنت و افزایش پهنای باند داخلی کشور، معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما تصمیم به استفاده از تجربیات متخصصان و کارشناسان جوان داخلی و بومی سازی کرد.

محمد مهدی خاموشیان مشاور اجرایی و مدیر دفتر معاونت فضای مجازی صداوسیما گفت: با موافقت معاونت محترم فضای مجازی، شروع به پیاده سازی پلتفرم بومی سپهر کردیم که بایستی اشاره کرد این پلتفرم امکان ارائه سرویس روی دستگاه های مختلف از قبیل گیرنده های قدیمی سیما، تلویزیون های هوشمند اندروید و ستاپ باکس های اندرویدی و همچنین تلفن های هوشمند را داراست.

وی افزود:  امکان ارائه پخش زنده همه شبکه های تلویزیونی و رادیویی، پخش شبکه های تخصصی و اختصاصی، پخش شبکه های H، امکان دریافت کیفیت های مختلف استریم براساس کیفیت پهنای باند کاربر، بیش از 15 هزار فیلم و سریال، آرشیو شبکه های تلویزیونی و رادیویی روزهای گذشته، ترافیک نیم بها برای کاربران داخل کشور،  لیست علاقه مندی ها، دسته بندی محتواها براساس موضوعات و ژانرهای مختلف، سطوح مختلف دسترسی به محتواها، جستجوی پیشرفته بر اساس عناوین محتوایی، شبکه ها و راهنمای الکترونیکی برنامه ها، از اماکنات موجود روی این سرویس است.

 خاموشیان عنوان کرد: در حال حاضر سرویس فوق به صورت آزمایشی راه اندازی شده و گیرنده های آن با استفاده از پورت شبکه به اینترنت متصل شده و بدون نیاز به دانش خاصی توسط کاربران عادی و عمومی قابل استفاده است.

انتهای پیام/