رصد آسمان از سفینه فضایی «چرخ» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۱

رصد آسمان از سفینه فضایی «چرخ»

برنامه تلویزیونی «چرخ» در یکصدمین قسمت فصل ششم این برنامه سه‌شنبه 20 اسفند مهم‌ترین اتفاقات حوزه‌های نجوم و هوافضا در سال 98 را بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «چرخ» در یکصدمین قسمت فصل ششم این برنامه ساعت ۱۹ امروز سه‌شنبه ۲۰ اسفند مهم‌ترین اتفاقات حوزه‌های نجوم و هوافضا در سال ۱۳۹۸ را بررسی خواهد کرد.

در این قسمت از برنامه‌ تلویزیونی «چرخ»، امیرعلی مومنی کارشناس نجوم و سردبیر مجله‌ نجومی «آوا استار» مهم‌ترین رخدادهای دنیای نجوم در یک سال گذشته را رصد می‌کند. سالی که شایعه‌ برخورد یک سیارک به زمین، گذر عطارد و دو خورشیدگرفتگی از مهم‌ترین اتفاقات نجومی آن بودند.

از برجسته‌ترین اتفاقات حوزه‌ نجوم در سال ۹۸ می‌توان به ثبت اولین تصویر از یک‌ سیاه‌چاله‌ فضایی هم اشاره کرد که در ۵۰۰ میلیون تریلیون کیلومتری کره‌ زمین قرار داد و تصویرش توسط شبکه‌ای از هشت تلسکوپ در سراسر جهان ثبت شده است.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ»، سوگل دانایی روزنامه‌نگار و کارشناس نجوم مهم‌ترین رویدادهای حوزه‌ هوافضا در سال ۹۸ را مرور خواهد کرد.

ماموریت پرسویرنس مریخ‌نورد جدید ناسا، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و آغاز ماموریت آرتمیس برای سفر دوباره به ماه از مهم‌ترین اتفاق‌های این حوزه در یک سال گذشته هستند.

روایت سیدامیر سادات‌موسوی روزنامه‌نگار علم از تجربه‌های سفر به آفریقا، بخش دیگری از یکصدمین قسمت برنامه‌ «چرخ» خواهد بود.

مجله‌ تصویری «چرخ» در دو هفته‌ پایانی سال، مهم‌ترین اتفاق‌های دنیای علم و تکنولوژی در سال ۱۳۹۸ را بررسی خواهد کرد.

مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسایل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، استادان دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است