فقط کودکان بالای ۱۱ سال «قصه گرگ» را بخوانند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۷

فقط کودکان بالای ۱۱ سال «قصه گرگ» را بخوانند

کتاب «قصه ی گرگ» نوشته ویلیام مک‌کلیری با ترجمه شهناز صاعلی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «قصه‌ی گرگ» یکی از هفت کتابی است که ویلیام مک‌کلیری فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، استاد دانشگاه و سردبیر فصلنامه دانشگاه پرینستون از خود بر جای گذاشته است و برای نخستین بار در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است: «این کتاب جذاب درباره‌ یک پدر و پسر پنج‌ ساله‌اش، میشل (که باهوش، زیرک و خوره‌ قصه است.) و بهترین دوست میشل، استفان (که شنونده‌ای پر و پا قرص و او هم خوره‌ قصه است) و خب دیگر چه؟… درباره‌ یک قصه است و درباره‌ یک گرگ است. این یک قصه‌ گرگ است (میشل همیشه می‌خواهد این قصه را بشنود.) و یک شب موقع خواب، شروع می‌شود و همین‌طور در شب‌های دیگر، موقع خواب و در روز تعطیل با گردش رفتن به ساحل و به پارک، در قسمت‌های پی‌ در پی، با فوت و فن‌های برانگیزنده، ادامه پیدا می‌کند. والدو، گرگ گرسنه، یواشکی برای بردن مرغ رنگین‌کمان، به لانه‌ مرغ می‌رود، اما جیمی، پسر کشاورز، همان موقع از راه می‌رسد. پس از آن معلوم نیست بعدش چه اتفاقی می‌افتد، پسرها مدام وسط قصه می‌پرند و قصه با سرعت پیش می‌رود و والدو گر چه به شامش نمی‌رسد، اما دسر می‌خورد.»

این کتاب ۷۲ صفحه‌ای ابتدا در سال ۱۹۴۷ با تصویرگری وارن چپل به چاپ رسید. «قصه‌ی گرگ» الگوی رفتاری دوست‌داشتنی برای پدران و پسران و همین‌طور برای مادران و دختران است که با ترجمه شهناز صاعلی و با رعایت قوانین بین‌المللی نشر (کپی‌رایت) و اجازه رسمی THE WYLIE AGENCY (UK)LTD از کشور انگلیس به چاپ رسیده است.

این کتاب با شمارگان ۷ هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۱ هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه‌مندان است.

کتاب «قصه‌ ی گرگ» مناسب کودکان بالای ۱۱ سال است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است