«خاک کبود» و «مجلس‌نامه زنان» را روی صحنه می‌برم/ ضرر کرونا به «تااون» | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴
هادی حوری در گفتگو با صبا:

«خاک کبود» و «مجلس‌نامه زنان» را روی صحنه می‌برم/ ضرر کرونا به «تااون»

هادی حوری قصد دارد دو نمایشنامه به قلم خود با نام های «خاک کبود» و «مجلس‌نامه زنان» را در اولین فرصت روی صحنه ببرد.

هادی حوری نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره کارهای جدید خود گفت: دو نمایشنامه با عنوان‌های «خاک کبود» و «مجلس نامه زنان»در دست دارم که تصمیم دارم در آینده‌ای نزدیک هر دوی آنها را روی صحنه برم، البته ترجیح اولم نمایش «مجلس‌نامه زنان» است. در این نمایش به جایگاه زنان ایرانی از قبل از اسلام تا به امروز پرداخته شده است. در نمایشنامه «خاک کبود» نیز به موضوعی با محوریت دفاع مقدس توجه می‌شود.

وی ادامه داد: به تازگی تئاتری با عنوان «تااون» را روی صحنه برده بودم که تنها بعد از دو روز به واسطه شیوع بیماری کرونا اجرای آن تعطیل شد. این نمایش اول و دوم اسفند در تماشاخانه «دیوار چهارم» روی صحنه رفت و در شب افتتاحیه نیز استاد عطاالله کوپال و بهرام ابراهیمی مهمان بودند، ولی همانگونه که گفتم متاسفانه به واسطه اتفاقات رخ داده، این کار تعطیل شد.

حوری درباره تئاتر «تااون» توضیح داد: این اثر کاری به کارگردانی و نویسندگی خودم بود که توسط گروه «آدمک» اجرا شد. با این گروه پیشتر نمایش‌های «ماشینری» و «کنسرت قورباغه‌ها» را اجرا کرده ام و در کارهای آینده نیز من با همین گروه کار خود را ادامه خواهم داد.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: بابت تعطیلی پیش آمده گروه «آدمک» که با سرمایه شخصی کار می‌کند، ضرر بسیار دیده است، البته تصمیم داریم برای اردیبهشت این کار را مجدد روی صحنه بریم ولی برای اجرای مجدد حتماً باید تمرین‌ها تکرار شود و همین مساله هزینه‌ای دیگر را بر کار تحمیل می‌کند.

وی در پایان خبر خود گروه «آدمک» را چنین معرفی کرد: هژیر سام احمدی، شیما پروهان، شیواترابی، سعید جاودان، علی رجایی، بهروز سروعلیشاهی، محمد مهدی کیان، عیسی محمدی، علی‌رضا موسوی، آیلار نو شهری، نساء یوسفی، ریحانه ادراکی، میثم پاکدامن، فاطمه حاجی حسنی، دیاکو حسامی، هلیا حمیدی، مریم شایسته، نگار شهبازی، مجید صد خسروی و مهدی مرتضوی بازیگران این گروه هستند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است