دولت برای معیشت هنرمندان چاره‌ای بیاندیشد/ جامعه موسیقی درآمدزایی ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۰
مدیرعامل خانه موسیقی مطرح کرد:

دولت برای معیشت هنرمندان چاره‌ای بیاندیشد/ جامعه موسیقی درآمدزایی ندارد

مدیرعامل خانه موسیقی می‌گوید پس از شیوع ویروس کرونا دغدغه جدی خانه موسیقی معیشت هنرمندان است و دولت باید برای آن چاره ای بیاندیشد.
به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از سایت خانه، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: در حال حاضر اتفاق ناگواری همه کشور را تحت تاثیر قرار داده و به مثابه یک شوک برای کشور است.

وی افزود: همه می‌دانیم که ماه‌های پایانی سال فعالیت همه صنوف به خصوص فعالیت‌های موسیقی شدت می‌گیرد ولی متاسفانه با این اتفاقی که افتاد همه چیز مختل شد، همه دچار مشکل شدند و جامعه هنری و موسیقی کشور هم از این موضوع مستثنی نبود. فعالیت‌های موسیقی هم به دلیل آنکه با مخاطب و اجتماع سروکار دارد بیشتر آسیب دیده و فعالیت‌های اهالی موسیقی و به ویژه کنسرت‌های موسیقی عملا میسر نیست.

مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به مختل شدن حوزه آموزش موسیقی نیز بیان کرد: بسیاری از آموزشگاه‌ها و کلاس‌های موسیقی عملا تعطیل شده اند که این مساله بسیار جدی و مهمی است. از طرفی هم معلوم نیست این مساله تا چه زمانی ادامه دارد. حتی در این مدت تماس‌هایی از سوی هنرمندان داشتیم نگرانی‌هایشان را ابراز کرده و می‌کنند.

نوربخش با اشاره به گردش اقتصادی ناچیز آموزشگاه های موسیقی تاکید کرد: آموزش موسیقی به آن معنا کار اقتصادی نبوده و نیست و آموزشگاه‌ها به زحمت خودشان را سرپا نگه داشته‌اند و بحران مخاطب همیشه وجود داشته است. ممکن است یک یا دو آموزشگاه توانسته باشند خوب کار کنند اما در کل وضعیت خوبی ندارد.

وی افزود: دامنه این تعطیلی های فعالیت های موسیقی تمام شهرها را گرفته و فقط مختص تهران نیست. شهرستان ها که به زحمت سرپا بودند و با مضیقه‌های بسیاری روبرو هستند.

مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای آموزشگاه های موسیقی گفت: بسیاری از آموزشگاه ها برای پرداخت اجاره ملکشان مشکل دارند، بسیاری ثبت نام ترم های جدید ندارند و مدرسان موسیقی که معیشت‌شان از این طریق بوده و راه دیگری ندارند با مشکل روبرو هستند.

نوربخش افزود: در بخش‌های پاپ کنسرت‌هایی بود که درآمدزایی داشت اما در بخش کلاسیک و نواحی به آن معنا رونق اقتصادی وجود نداشت بنابراین آموزش بخشی بود که این‌ها می توانستند فعالیت کنند که الان با تهدید جدی روبرو شده‌اند. در واقع الان کل جامعه موسیقی درآمدزایی ندارند.

وی اظهار کرد: باید به این مساله به طور جدی اندیشید و از مجموعه دولت و شخص وزیر محترم فرهنگ و ارشاد خواهش جدی داریم فکری برای بخش موسیقی بکنند. باید برای برای جبران این خسارت ها و تامین معشیت هنرمندان موسیقی با تاکید بر بربخش‌های آسیب‌پذیر فکری اساسی کنند و چاره ای بیندیشند.

مدیرعامل خانه موسیقی در پایان بیان کرد: این دغدغه جدی خانه موسیقی است. امیدواریم از این ورطه عبور کنیم و هرچه زودتر این مساله تمام شود چراکه اگر ادامه یابد تبعات بعدی هم دارد. تا همه چیز به روال عادی برگردد بسیار طول می‌کشد. الان اولویت‌های مردم چیز دیگری است اول سلامت و بعد معشیت است و همه این موضوعات را کنار می‌گذاریم می‌بینیم که بخش موسیقی نیاز به یک تمهید جدی دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500