روایتی مستند داستانی از جنایات یک متهم/ «داروساز آشویتس» در نوبت چاپ ایستاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰
در گفتگو با صبا عنوان شد؛

روایتی مستند داستانی از جنایات یک متهم/ «داروساز آشویتس» در نوبت چاپ ایستاد

زینب کاظم خواه درباره کتاب تازه اش «متهم آشویتس» که به زودی از سوی نشر ثالث منتشر می شود، توضیحاتی ارایه کرد.

زینب کاظم خواه در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره آثار تازه اش گفت: کتاب «داروساز آشویتس» را ترجمه کرده ام که سال آینده از سوی نشر ثالث منتشر خواهد شد. این کتاب نوشته دیتر شلزاک و درباره شاهدان و متهمان آشویتس است که نویسنده آن را با داستان تلفیق کرده است.

وی افزود: «داروساز آشویتس» درباره مهمترین متهم آشویتس یعنی دکتر کپسیوس و کارهای اوست. نویسنده کتاب از قدیم با کپسیوس آشنایی داشته و علاوه بر او  با چند شاهد دیگر هم مصاحبه کرده است.

کاظم خواه با اشاره به مستندات این کتاب بیان کرد: دفترچه خاطراتی از آشویتس به جا مانده است که نویسنده آن را در خلال گفتگوهایش با متهم آشویتس و شاهدان این ماجرا، در این کتاب آورده است. این دفترچه خاطرات بی واسطه از آشویتس به دست آمده است و  تجربیات یکی از افرادی که در آشویتس حضور داشته در آن دوران نوشته شده است.

این مترجم با اشاره به ویژگی های این کتاب اظهار کرد: نویسنده این کتاب، شاعری آلمانی است و یکی از مهمترین ویژگی های کتابش، نثر بسیار زیبای آن است. نویسنده درباره وجوه مختلف آشویتس از جمله عشق در آشویتس یا همدستی خود یهودیان در کشتار هم کیشان خود و همچنین همدستی پزشکان با آلمانی ها و … صحبت می کند. این کتاب همراه با عکس هایی که به آن اضافه شده است، به همه اتفاقاتی که در آشویتس رخ داده است ، می پردازد.

زینب کاظم خواه در پایان از انتشار این کتاب تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: اگر مشکلی پیش نیاید، «داروساز آشویتس» اوایل سال آینده منتشر خواهد شد.

این مترجم همچنین کتاب «دیکتاتورزاده ها» را نیز در نشر پارسه آماده انتشار دارد.

تاکنون چهار کتاب در نشر پارسه و ثالث از این مترجم به چاپ رسیده است که عبارتند از «آخرین دختر» نوشته نادیا مراد درباره خاطرات اسارت نادیا مراد، دختر ایزدی که به دست داعش افتاده و شرح جنایات این گروه تروریستی روایت می شود. «حسرت نمی خوریم» نوشته باربارا دمیک و «هزاران فرسنگ تا آزادی: فرار من از کره شمالی» نوشته یون سون کیم هر دو درباره زندگی مردم کره شمالی است و «سایه دیکتاتور» نیز که به زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه می پردازد نوشته هرالدو مونیز.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000