ایده «چتر نجات» از مصاحبه با یک سارق آمد/ به مردم قدرت نه گفتن می‌دهیم! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۷
تهیه‌کننده «چتر نجات» در گفتگو با صبا:

ایده «چتر نجات» از مصاحبه با یک سارق آمد/ به مردم قدرت نه گفتن می‌دهیم!

تهیه‌کننده برنامه «چتر نجات» درباره ایده شکل‌گیری این برنامه و جزییات آن توضیحاتی ارایه داد.

مهدی رضوانی تهیه‌کننده «چتر نجات» که به صورت هفتگی پنجشنبه‌ها از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود درباره ایده شکل گیری این برنامه توضیح داد: جالب است بدانید ایده شکل گیری «چتر نجات» از مصاحبه یکی از برنامه‌های تلویزیون با یک سارق به وجود آمد. در این برنامه از سارق می پرسیدند ما چه کار کنیم که شما ماشین‌های ما را سرقت نکنید؟ و او نیز راهکار ارایه می‌داد. در اینجا بود که ما فکر کردیم چرا ما به مردم آموزش ندهیم.

وی ادامه داد: اگر جریان آموزشی در جامعه صحیح باشد و مردم در جامعه آموزش ببینند خیلی از مسایل و ضررهای مادی و معنوی جبران می‌شود به همین دلیل جای این برنامه را خالی دیدیم و این برنامه را ساختیم.

تهیه‌کننده «چتر نجات» با بیان اینکه این برنامه به آموزش ایمنی در بستر امنیت می‌پردازد، گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و حضور تکنولوژی در زندگی آن‌ها شاید دیگر مثل گذشته از خود، اموال، اسرار و اطلاعاتشان محافظت نکنند. امروزه اگر انسان بخواهد خود را محفوظ نگه دارد باید ایمنی اطلاعات و اسرار را رعایت کند که این برنامه به موضوعات مختلفی می پردازد.

رضوانی افزود: به عنوان مثال در ۷ قسمت اول برنامه با توجه به شروع فصل سفر در تابستان به موضوع ایمنی و امنیت در سفر پرداختیم و با تهیه آیتم‌های مختلف تلاش کردیم نکاتی را که مسافران باید قبل از سفر، در حین سفر و بعد از سفر رعایت کنند، بازگو کنیم. ما مسایل مختلفی را در این برنامه مطرح کردیم به ویژه نکاتی که مسافران باید در سفرهای خارجی آن را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: حفظ اطلاعات و اسرار، قدرت نه گفتن، شکست نخوردن مقابل تهدید و… از موضوعاتی بود که در «چتر نجات» به آن پرداختیم. ما تک تک این موضوعات را به عنوان مفاهیم مستقل و مسایل مختلفی که مردم بتوانند یک زندگی ایمنی و سالم تری داشته باشند در برنامه مطرح کردیم.

به گفته تهیه‌کننده «چتر نجات»، مساله ایمنی در این برنامه به گونه بیان نشده است که مردم را یاد آتش نشانی، اطفای حریق و اورژانس بیندازد بلکه با نگاه جدید به مسایل روز و ایمنی پرداخته است.

رضوانی درباره آیتم‌های مختلف برنامه نیز عنوان کرد: آیتم اول گفتگوی کارشناسی است. گفتگوی کارشناسی برای عامه مردم به ویژه فرهیختگان است که بتوانند مطالبی را از کارشناس ما طی دیالوگ‌هایی دریاف کنند. سعی کردیم در این آیتم از مفاهیم ثقیل استفاده نکنیم. از آنجا که برخی علاقه‌مند هستند از بستر فیلم اطلاعات کسب کنند، یک آیتم نمایشی ۸ تا ۱۲ دقیقه با موضوع ایمنی در بستر امنیت را طراحی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: پس از آیتم نمایشی، حدود ۳ دقیقه مجددا آیتم کارشناسی داریم و بعد از آن از طریق آیتم موشن گرافی اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار می‌دهیم. دوربین مخفی یکی دیگر از بخش‌های برنامه است که همکاران من در این قسمت تلاش کرده‌اند فضای جالب و جذابی را رقم بزنند. برای آنکه کودکان را از این آموزش محروم نکنیم آیتم انیمیشن نیز طراحی کرده‌ایم که بلافاصله پس از آیتم دوربین مخفی پخش می‌شود.

تهیه‌کننده «چتر نجات» با بیان اینکه تاکنون ۳۰ قسمت از این برنامه روی آنتن رفته است، اظهار کرد: فصل اول این برنامه در ۳۱ قسمت تهیه شده است که پخش آن امسال به پایان می رسد. «چتر نجات» ۵۲ قسمت دارد که ادامه آن همراه با برخی تغییرات در آیتم‌ها، سال آینده پخش می‌شود. همچنین بازپخش ۷ قسمت از برنامه را که درباره سفر بوده است در عید نوروز ۹۹ داریم.

رضوانی در پایان درباره استقبال مخاطبان از این برنامه گفت: بازخورد مخاطبان را باید در کف جامعه دید به عنوان مثال اگر مردم با دیدن این برنامه قدرت نه گفتن را پیدا کرده‌اند یعنی ما رسالت خود را انجام داده‌ایم. این برنامه بازخورد خوبی داشته است و قرار است به زودی ۳۰ قسمتی که تاکنون روی آنتن رفته است، در کنداکتور شبکه‌های استانی و شبکه پنج قرار بگیرد.

برنامه «چتر نجات» روزهای پنجشنبه ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه هفت سیما می‌رود.

عوامل این برنامه عبارتند از تهیه‌کننده: مهدی رضوانی، نویسنده: آرش پژمان، کارگردان بخش نمایشی: مهدی افشار، کارگردان بخش دوربین مخفی: وحید شیخ زاده و مجری طرح موسسه آفتاب فردای ایرانیان.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است