به فکر جبران ضرر گروه‌ها هستیم/ به همدلی مردم نیاز داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۴۱
حسین مسافر آستانه در گفتگو با صبا:

به فکر جبران ضرر گروه‌ها هستیم/ به همدلی مردم نیاز داریم

دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر درباره وضعیت مالی این تماشاخانه و همدلی مردم برای عبور از این بحران کرونا سخن گفت.

حسین مسافرآستانه دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر و کارگردان تئاتر درباره لغو نمایش ها در روزهای پرکار سالن های نمایش به دلیل شیوع ویروس کرونا در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا  توضیح داد: تماشاخانه ایرانشهر هیچ گونه تعهد مالی به گروه های نمایشی که روی صحنه بودند ندارد و در حال جمع بندی برای شروع ادامه اجراها هستیم اما به دلیل تعطیلی و لغو کارها هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی افزود: شورای سیاستگذاری و شورای مالی تماشاخانه ایرانشهر تصمیم دارند درباره گروه های نمایشی که در اسفند ماه اجرا داشتند جلسه ای برگزار کند تا شرایط تمدید اجراها مشخص شود.

دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر درباره کمک مالی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد به تماشاخانه ها توضیح داد: متولیان وزارت ارشاد و معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی قرار است کمک مالی به تماشاخانه ها داشته باشند اما هنوز چیزی اعلام نشده و قرار است به زودی اخبار آن اطلاع رسانی شود.

این کارگردان با اشاره به کم رنگ شدن حضور مخاطب در سالن های نمایشی بیان کرد: پس از عبور از بحران ویروس کرونا طبیعتا بسیاری از مردم از حضور در مجامع عمومی پرهیز می کنند و مخاطب سالن های تئاتری کاهش پیدا می کند. به هر ترتیب ما منتظر هستیم تا اطمینان از طرف وزارت بهداشت حاصل شود که هیچ خطری برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی وجود ندارد و از مردم برای دیدن نمایش ها دعوت کنیم.

بیشتر بخوانید

اولویت سلامت مردم است/ دولت گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری را یاری کند

از نمایش‌هایی که اجرایشان لغو شد حمایت می‌کنیم/ تعویق در جشنواره تئاتر تجربی

مسافرآستانه در پایان با تاکید بر ضرورت همدلی و رعایت موارد بهداشتی عنوان کرد: همه باید موارد بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام دهیم. هرچقدر هم این موارد برای ما دشوار باشد اما باید رعایت کنیم و با نزدیک شدن به نوروز سعی کنیم دید و بازدید نداشته و از راه دور با یکدیگر ارتباط داشته باشیم.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است