اسامی برنامه‌های عروسکی و پویانمایی شبکه های استانی در نوروز ۹۹ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۲

اسامی برنامه‌های عروسکی و پویانمایی شبکه های استانی در نوروز ۹۹

شبکه‌های استانی صداوسیما، برنامه‌های پویانمایی و عروسکی را در سال جاری تولید کرده‌اند که بیش از ۱۶۰۰ قسمت آن نوروز 99 روی آنتن می رود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صدا و سیما، تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی که در طول سال ۹۸ و به همت مراکز استانی صداوسیما ساخته شده‌اند، شامل عناوین مختلفی هستند و برای پخش در نوروز ۹۹ در نظر گرفته شده‌اند.

پخش این تولیدات امسال در آستانه چهارشنبه آخر سال آغاز می شود و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

بر این اساس صدا و سیمای مرکز اردبیل با ۱۰ عنوان شامل پنج پویانمایی و پنج برنامه عروسکی حضوری جدی دارد و نوروز امسال مهمان خانه‌های مخاطبانش خواهد بود.

مجموعه‌ها و سریال‌های پویانمایی این مرکز شامل «امید و دوستان» در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای، «آدلی دادلی» در ۱۳ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای، «نازلیجا» در ۱۳ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای، «قصه‌های جنگل» در ۱۳ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای و «قیصرخان» در ۱۳ قسمت سه دقیقه‌ای هستند.

همچنین برنامه‌های عروسکی «بهترین برکه دنیا» در ۳۶ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای، «منشه قشنگ» در ۱۳ قسمت ۲۶ دقیقه‌ای، «روزهای قشنگ» در ۳۶ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای، «یکی نبود» در ۳۶ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای و «صندوق اسرارآمیز در ۳۶ قسمت دو دقیقه‌ای توسط این مرکز تولید شده‌اند.

مرکز «اصفهان» هم ۱۰ عنوان پویانمایی را تولید کرده است که نوروز امسال روی آنتن می‌روند.

این پویانمایی‌ها همگی تک قسمتی بوده و شامل عناوین «روباه و غاز وحشی»، «پیشی و موشی»، «ماه گفت قلپ قلپ کمک»، سه قسمت «خرگوش دهمی»، «روزی که چشم‌های گربه‌ام رنگی شد»، «زنگوله»، «دیو سیاه دم به سر» و «جایی برای پنهان شدن» هستند و زمان هر یک از آنها ۱۱ دقیقه است.

«آرزوها» و «جنگل بلوط» عنوان مجموعه‌های عروسکی تولید شده در سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری هستند که هر یک در ۲۶ قسمت ساخته شده‌اند، این مرکز همچنین دو مجموعه ۱۳ و ۱۲ قسمتی پویانمایی «کارستان» و «سنجابک» را هم تولید کرده است.

مرکز خراسان رضوی هم با سه مجموعه پویانمایی «وله‌های تبریک نوروزی»، «بی مار و خارانو» و «گلنار» و یک مجموعه ۲۶ قسمتی عروسکی با عنوان «قندک و خانم جان» به استقبال نوروز ۹۹ می‌رود.

صدا و سیمای مرکز «خوزستان» هم ۶ عنوان برنامه را در حوزه کودک و نوجوان آماده پخش دارد.

این برنامه‌ها شامل دو مجموعه ۱۳ قسمتی پویانمایی با عناوین «بنی و رویاهایش» و «قصه‌های ایل» و چهار برنامه عروسکی با عنوان‌های «هدهد» و «قصه‌های نخلستان» (هر یک در ۲۶ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای) و «مدرسه بابا عماد» و «ساعت قدیمی» (هر یک در ۲۶ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای) هستند.

پویانمایی‌های «تعطیلات نوروزی»، «سفر به دشت توران»، «افسانه شهر قالی»، «از همین امروز نه» و «همسایه‌ها» و برنامه‌های عروسکی «مهد کودک حیوانات»، «ماجرای خانه دوستی»، «خار پشت بام» و «باغ زردآلود» هم ۹ عنوان برنامه‌های صدا و سیمای مرکز سمنان در این حوزه به شمار می‌روند.

صدا و سیمای مرکز فارس هم ۶ عنوان پویانمایی را تولید کرده که عید ۹۹ پخش خواهند شد.

این مجموعه‌ها شامل «ماه تی تی»، «رندک»، «حکایات سعدی»، «اتاق ۲۱»، «نیکوتین» و «قصه‌های کاغذی» هستند که برخی از آنها به صورت مجموعه و برخی به صورت تک قسمتی روی آنتن می‌روند.

«داوود و جالوت»، «دره سفید»، «سرزمین ژله‌ای»، «علی و ذره بینش»، «چوپان دروغگو»، «کواکوا»، «بهشت شداد» و «سفر سبز» هم عناوین برنامه‌های پویانمایی مرکز قم هستند.

در صدا و سیمای مرکز کرمان نیز هفت عنوان پویانمایی با عناوین «پارسا و عید»، دو مجموعه ۱۳ قسمتی «حکایت‌های گلبافت»، «بناهای تاریخی کرمان»، «مزرعه بی بی گندم»، «عید»، «لبخند بهار» و «هفت سین» آماده نمایش شده و مرکز کرمانشاه هم با پویانمایی‌های «قصه بزبزک»، «خانواده آقای ریاحی»، «هراس»، «بازگشت»، «من پهلوانم»، «غریبه»، «حکایت‌های خواجه نبات»، «قصه‌های قلی»، «ماجراهای کوچولو»، «سلام دایی»، «تولد»، «فاصله»، «پرانتز» و «عافیت باشه» در سال ۹۸، اقداماتی را در این حوزه به سرانجام رسانده است و این مجموعه‌ها عید ۹۹ روی آنتن می‌روند.

مجموعه پویانمایی «جنگل بلوط» در ۲۶ قسمت و برنامه‌هایی عروسکی ««کوهیار و کوهزاد»، «اتل متل یه قصه» و «داستان‌های ریواس» هم در مرکز کهگیلویه و بویراحمد تولید شده‌اند.

«جزیره رویایی» عنوان مجموعه ۳۶ قسمتی عروسکی مرکز کیش است و صدا و سیمای گلستان هم با پویانمایی‌های «خاطره پرواز»، «آواز دوست داشتنی»، «واهمه ازلی»، «آوای نی»، «حکایتی از غزالی»، «بچه‌های جنگل»، «پهلوان پنبه»، «قصه‌های دشت گل»، «سرداران شهید»، «برای خواهرم»، «مزرعه کوچک ما»، «اسب»، «شیرین و فرهاد» و «سردار فرامرزی» و همچنین برنامه‌های عروسکی «شیرین و شیطونک»، دو سری مجموعه «فانوس دریایی»، «بچه‌های انقلاب»، «نشانی»، «گندمک و زالزالک» و دو مجموعه ۱۳ قسمتی «فصل دوستی» حضور خواهد داشت.

در صدا و سیمای مرکز همدان هم ۱۲ عنوان پویانمایی شامل عناوین ««من و داداشی»، «جنگل دور»، «جنگل دامون»، «مرشدانه»، «آقای او»، «ماجراهای درازگوش و عرعرک»، «چنین حکایت کنند»، «بزبز قندی»، «سردار شهید همدانی»، «سفرهای پلیکان»، «حکمت پنهان» و «داستا‌ن‌های الوند» تولید شده است.

سری دوم مجموعه ۲۶ قسمتی «کاروانسرا» و مجموعه ۱۳ قسمتی «تی تی» هم از تولیدات صدا و سیمای مرکز یزد هستند.

مجموعه آثار پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تولید مراکز شامل ۱۶۰۴ قسمت یعنی ۳۸۳ ساعت و ۲۱ دقیقه بوده است که این تولیدات روی آنتن شبکه‌های استانی و سراسری می‌روند.

انتهای پیام/

یک نظر