کرونا ۲ پروژه‌ام را فعلا متوقف کرده است/ اهمیت حفظ سلامت عوامل | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۱
علیرضا دهقان در گفتگو با صبا:

کرونا ۲ پروژه‌ام را فعلا متوقف کرده است/ اهمیت حفظ سلامت عوامل

علیرضا دهقان مستندساز از توقف پروژه‌های خود به طور موقت برای حفظ سلامت مردم و عوامل کار خبر داد.

علیرضا دهقان مستندساز در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره تعطیلی کار جدید خود به دلیل فراگیر شدن ویروس کرونا گفت: در مرحله پیش‌تولید پروژه جدیدی به صورت مستند تلویزیونی بودیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا آن را متوقف کردیم.

وی افزود: در حال حاضر درگیر مستند بلند سینمایی خود هستم که در مرحله تدوین است و  تقریبا به انتها رسیده و اگر این ویروس کرونا نیامده بود اکنون در مرحله آهنگسازی و صداگذاری بود که البته آن هم فعلا متوقف شده است.

دهقان درباره مستند جدیدش توضیح داد: مستند جدیدم کاری تاریخی و ایران‌شناسی است که محوریت آن شهرهای کویری ایران به ویژه شهر یزد است و اینکه چطور شد این مناطق کویری در ایران به وجود آمدند و تاکنون که به عنوان شهر تاریخی ثبت شده در یونسکو رسیده است. در این مستند تلاش کردیم به عوامل فرهنگی-اجتماعی که باعث شده فرهنگ شهر قدیمی مانند یزد زنده بماند و به سرنوشت دیگر شهرهای تاریخی که از بین رفته‌اند دچار نشود، بپردازیم.

کارگردان مستند «اوسیا» ادامه داد: مستند داستانی ارا به شکلی روایت کردیم تا برای مخاطب جذابیت دشته باشد.

این مستندساز در پایان نظر خود را درباره تعطیلی فیلمبرداری پروژه ها به دلیل شیوه ویروس کرونا عنوان کرد: زمانی که شرایط بحرانی مانند شیوع ویروس کرونا در کشور پیش می‌آید و به سرعت بین مردم فراگیر می‌شود قطعا باید پروژه‌ها تعطیل شوند. در شغل ما با توجه به اینکه گستردگی مکان داریم امکان گسترش ویروس وجود دارد و از نظرم تعطیلی پروژه‌ها اتفاق خوبی است.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است