کاترین دنو: اتفاقی وارد سینما شدم/ زندگی خیلی ساده‌ای دارم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۴

کاترین دنو: اتفاقی وارد سینما شدم/ زندگی خیلی ساده‌ای دارم

کاترین دنو ستاره سال های دور سینمای فرانسه از چگونگی ورودش به بازیگری، همکاری با کارگردان برنده نخل طلا و تاثیر فیلم تروفو بر زندگیش گفت.

به گزارش صبا به نقل از سایت جشنواره، کاترین دنو ستاره بزرگ سینمای فرانسه شنبه شب ۲۰ جولای در مراسم شب پایانی جشنواره اودسا جایزه افتخاری دوک طلایی این جشنواره را دریافت کرد. دنو در جریان این مراسم درباره چگونگی ورودش به دنیای بازیگری، همکاری اخیرش با هیروکازو کورئیدا کارگردان برنده نخل طلا و همینطور موضوعات دیگر از قبیل تاثیر شهرت بر زندگیش صحبت کرده است که اکنون با هم آن را می خوانیم.

دنو ابتدا به شرح دوران کودکی خود پرداخت و گفت: دوران کودکی ام کاملا معمولی بود، مادرم وقتی که خیلی جوان بود با پدرم آشنا شده بود، او از کارش بیرون آمد چون می خواست به چهار دخترش رسیدگی کند. دوران کودکی را با خواهرانم گذراندم. نمی توانم بگویم در آن زمان چیزی بر تصمیم من برای بازیگر شدن تاثیر گذاشت. رک بگویم، اتفاقی وارد سینما شدم. خواهرم (فرانسواز دورلیاک بازیگر فیلم «بن بست» پولانسکی که خیلی زود در سن ۲۵ سالگی بر اثر تصادف از دنیا رفت) بازیگر بود و یک بار از من برای بازی در فیلمی که او خودش بخشی از آن بود دعوت کرد. پس از آن همه چیز شروع شد. متعاقب آن با ژاک دمی دیدار کردم و او مرا برای «چترهای شربورگ» انتخاب کرد. قبل از این فیلم مطمئن نبودم که می خواهم در این حرفه بمانم.

نقش کوچک را هم قبول می کنم اگر…

دنو افزود: وقتی پیشنهاد بازی در یک فیلم به من می شود، بیشتر از نقش به داستان و فیلمنامه توجه می کنم اگر احساس کنم قصه جذاب و گیراست، نقش کوچکی هم باشد آن را قبول می کنم.

ستاره فرانسوی درباره تاثیر فیلم «آخرین مترو» فرانسوا تروفو بر دوران کاریش گفت: گفتن اینکه چطور حرفه من بعد از فیلمبرداری فیلم «آخرین مترو» تغییر کرد کار سختی است، اما باید بگویم این فیلم دقیقا در لحظه مناسب ساخته شد. فرانسوا تروفو این نقش را برای من نوشته بود. فیلمنامه زیبا بود و پیش بینی می شد فیلم موفق شود، نقش هایی که بعدا بازی کردم همگی با این نقش تعریف می شوند.

بازیگر فیلم «انزجار» از همکاری اخیرش با هیروکازو کورئیدا کارگردان برنده نخل طلا نیز گفت: تجربه کار با کورئیدا منحصر به فرد بود. من هنوز فیلم را ندیده ام. کارگردان (کورئیدا) هیچ زبان دیگری غیر از ژاپنی نمی دانست بدین ترتیب لازم بود هر عبارت کوچکی ترجمه شود. این فیلم واقعا تجربه منحصر به فردی بود شما دائما باید سعی می کردید همه چیز را بدون کلام درک کنید.

ستاره «زیبای روز» در ادامه از سبک زندگیش گفت: من خارج از فرآیند فیلمبرداری یک سبک زندگی خیلی ساده و معمولی دارم، با دوستانم دیدار می کنم یا وقتم را صرف خواندن روزنامه ها می کنم.

من می توانم در اطراف محل زندگی ام به راحتی قدم بزنم، مشکلی دراین باره برای من وجود ندارد. گاهی اوقات به سینمای کنار خانه ام یا بازار نیز می روم.

کنجکاوی نیروی محرکه من است

دنو تاکید کرد: کنجکاوی نیروی محرک زندگی من است. من به هرچیزی که اطرافم هست علاقه دارم؛ موجودات زنده، طبیعت. من واقعا خیلی کنجکاو هستم و فکر می کنم این حس کنجکاوی برای تصمیمات مختلفی که در طول زندگی گرفته ام، مهم و حیاتی بوده است.

در پایان دنو توصیه ای هم به بازیگران جوان کرد: تنها چیزی که من به بازیگران جوان توصیه می کنم این است که به حس تان اعتماد کنید، پشتکار داشته باشید، چون این روزها افراد بیشتری نسبت به گذشته می خواهند بازیگر حرفه ای سینما یا تئاتر شوند. ما نمی توانیم مطئمن شویم که موفق خواهیم شد، بنابراین باید مسیری را که در آن حرکت می کنیم دوست داشته باشیم.

کاترین دنو ستاره ۷۵ ساله سینمای فرانسه بیشتر برای بازی در نقش شخصیت های سرد، منزوی و رازآلود در فیلم های کارگردان های پرآوازه سینمای جهان چون لوییس بونوئل، فرانسوا تروفو، رومن پولانسکی، ژاک دمی و ژان پیر ملویل شناخته می شود. دنو یک بار برای بازی در فیلم «هند و چین» نامزد جایزه اسکار بازیگری شده است.

محمدامین شکاری

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است