نوروز در نمایشگاه سالانه پوستر به طراحان جهان معرفی می‌شود/ طراحی نشان نوروز | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۷
دبیر «فصل رویش و صلح» به صبا گفت:

نوروز در نمایشگاه سالانه پوستر به طراحان جهان معرفی می‌شود/ طراحی نشان نوروز

دبیر نمایشگاه پوستر «فصل رویش و صلح» از برگزاری دومین دوره این نمایشگاه، استقبال طراحان ایرانی و خارجی و طراحی نشان نوروز برای این رویداد خبر داد.

جواد میرحسینی دبیر دومین نمایشگاه سالانه پوستر «فصل رویش و صلح، بهار-نوروز» در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره ویژگی های این دوره از نمایشگاه توضیح داد: گالری مجازی «اعلان» به عنوان پایگاهی تخصصی برای تولید محتوا و نمایش در زمینه دیزاین است. این مجموعه از بهار سال قبل با برگزاری اولین نمایشگاه «بهار و نوروز» به صورت مجازی شروع به فعالیت کرد و این دوره نیز با توجه به برنامه‌ریزی های که در ماه های گذشته داشتیم سعی شده است بنا به استقبال هنرمندان خارجی از این رویداد، آن را به صورت بین المللی برگزار می کنیم.

وی درباره موضوع این رویداد بیان کرد: از جمله موضوعات اصلی این نمایشگاه بهار و نوروز است. نوروز به عنوان کهن ترین آیین ملی در تمدن ما ایرانی‌ها باعث افتخار ایران زمین است. نوروز با فصل بهار شروع می شود و شاهد تغییری زیبا و شگفت انگیز در صورت طبیعت هستیم. به نظرم این تغییر، یکی از بهترین نشانه‌های صلح و صفا و ماهیت گذشت است که برای انسان‌ها می تواند دلیلی بر اثبات این امر باشد. ما این اصل انگیزشی را انتخاب کرده و سعی داریم هر ساله با مشارکت حرفه‌ای طراحان، نگاه ها و دیدگاه ‌ها را منطبق با موضوع‌های رویداد به نمایش بگذاریم.

این طراح گرافیک درباره تفاوت موضوعات در دوره های آتی گفت: موضوع اصلی و کلی این رویداد «فصل رویش و صلح، بهار- نوروز» است ولی هر سال دسته بندی های موضوعی متفاوت و متنوعی خواهیم داشت که به طور مثال یکی از موضوعاتی که به آن توجه داریم بحث محیط زیست است که دلیل توجه به آن، نگاهی به آیین سیزده بدر است که برای ما ایرانی ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. پس ارتباط آن در این رویداد می تواند اهمیت نگاه ایرانی ها به این موضوع در تمدن خود باشد.

میرحسینی با اشاره به استقبال هنرمندان ایرانی و خارجی از این رویداد در اولین دوره آن اظهار کرد: با انتشار اولین فراخوان که به صورت دعوت از هنرمندان انجام گرفت با استقبال بسیار خوب هنرمندان ایرانی و خارجی روبرو شدیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این رویداد را به صورت سالانه و با تمرکز بر آیین بهار و نوروز ایرانی برگزار کنیم.

دبیر نمایشگاه پوستر فصل رویش و صلح، بهار -نوروز در ادامه درباره ضرورت برگزاری این نمایشگاه گفت: ما ایرانی ها دوست داریم مناسبت ها و آیین های خودمان را به دنیا معرفی کنیم و طراحان ایرانی هم به مناسبت های مختلف از جمله کریسمس و یا آغاز سال نو میلادی، آثاری را طراحی می کنیم و این عید را به آنها شادباش می گوییم و بنابراین ما فکر کردیم چرا نوروز ایرانی را نباید به طراحان دنیا معرفی کنیم. زمانی که اولین دوره این نمایشگاه برگزار شد، بسیاری از طراحان خارجی درباره آیین نوروز ایرانی سوال می کردند و پاسخ های ما برایشان بسیار جالب بود و با توجه به این استقبال ما تصمیم گرفتیم هر ساله این رویداد را با موضوعات مختلف اما با تمرکز بر بهار و آیین نوروز برگزار کنیم.

میرحسینی درباره داوران دومین دوره این رویداد بیان کرد: امسال از لخ مایفسکی طراح سرشناس لهستانی که از معتبرترین طراحان برجسته دنیا و رییس بی ینال ورشو است، برای داوری آثار دعوت کرده ایم و از بین هنرمندان ایرانی نیز ایرج میرزا علیخانی از طراحان پیشکسوت گرافیک ایران و اشکان قازانچی از هنرمندان شناخته شده طراحی گرافیک ایران در ترکیب هیأت داوران حضور دارند.

وی همچنین با بیان این که این رویداد در سال جاری به شکل غیررقابتی برگزار می شود، یادآور شد: بخشی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه به صورت دعوتی و برخی به صورت فراخوان آزاد شرکت خواهند داشت. از هنرمندان می خواهیم که آثارشان را برای ما ارسال کنند تا با نظر کارشناسی هیات داوران این نمایشگاه آثار برتر انتخاب شده و به نمایشگاه راه پیدا کند و در نهایت روی سایت گالری اعلان به نمایش گذاشته شود.

میرحسینی زمان برگزاری این نمایشگاه را ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۹۹ اعلام کرد و در ادامه افزود: فراخوان دومین نمایشگاه از حدود دو هفته قبل منتشر شده و در حال ارسال دعوت نامه ها برای هنرمندان مدعو هستیم.

این طراح گرافیک با اشاره به مشارکت ۵۰ هنرمند در اولین دوره این نمایشگاه اظهار کرد: سال گذشته این حرکت نو را آغاز کردیم و ۵۰ هنرمند مدعو در این نمایشگاه مشارکت داشتند و آمار بازدیدکنندگان از آثار این نمایشگاه در سایت اعلان برای ما بسیار شگفت انگیز بود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این رویداد را به صورت سالانه برگزار کنیم.

وی تعداد هنرمندان خارجی دوره قبل را ۱۹ نفر ذکر کرد و یادآور شد: در میان طراحان خارجی شرکت کننده در نمایشگاه برخی چهره های سرشناس و شناخته شده دنیا نیز حضور داشتند که این ها باعث دلگرمی مجموعه بود.

میرحسینی همچنین از طراحی «نشان نوروز» برای دوره های بعدی این رویداد خبر داد و گفت: تلاش می کنیم برای سال های بعد نشان نوروز طراحی کنیم و به افرادی که بهترین آثار را به انتخاب هیات داوران ارایه کنند، این نشان برای تقدیر از آنها اهدا شود.

دبیر نمایشگاه پوستر فصل رویش و صلح، بهار -نوروز در پایان از همه طراحان و دانشجویان در زمینه گرافیک دیزاین دعوت کرد تا در این رویداد شرکت کنند و آثار خود را بنا به زمان بندی های فراخوان به دبیرخانه گالری ارسال کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000