مرد قدرتمند سال‌های پیش سینمای آمریکا به زندان منتقل شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۹
سرانجام هاروی واینستین؛

مرد قدرتمند سال‌های پیش سینمای آمریکا به زندان منتقل شد

مرد پرنفوذ صنعت سرگرمی آمریکا سرانجام پس از ۳ سال پیج و تاب میان حبس خانگی، دادگاه و بیمارستان به محل زندگی دائمی خود در زندان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، هاروی واینستین که ماه گذشته میلادی در پی یک دادرسی طولانی در پرونده قضایی سنگین خود به اتهام آزار و اذیت جنسی متهم شناخته شد از بیمارستان «Bellevue» نیویورک به بخش پزشکی زندان «North Infirmary Command» یا NIC در جزیره ریکرز نیویورک منتقل شد.

واینستین از ۲۴ فوریه و در پی عارضه‌ای قلبی و فشار خون بالا در این بیمارستان بستری بود. او در روز پنجشنبه ۵ مارچ و پس از ۱۰ روز اقامت در این بیمارستان به زندان خود منتقل شد.

جودا انگلمایر سخنگوی او در این‌باره گفت: قلب او تحت مداوا قرار گرفته و یک استنت برای باز کردن عروق به کار گرفته شده است تا او را آماده فرستادن به زندان جزیره ریکرز کند.

آرتور آیدالا از گروه وکلای واینستین هفته پیش به هالیوودریپورتر گفته بود بستری موکلش در بیمارستان به سفارش و توصیه دپارتمان زندان‌های نیویورک صورت گرفته و تصمیمی شخصی نبوده است. آیدالا گفت: او این درخواست را نداشت. هیچ کدام از وکلا این درخواست را نداشتند. این تصمیم دپارتمان زندان‌های نیویورک بود که آن‌جا بهترین مکان برای مردی ۶۷ ساله با لیست بلندبالایی از بیماری‌هاست که او را از واکر به صندلی‌چرخدار رسانده است.

هاروی واینستین به ۲۹ سال زندان محکوم شده است.

زندان NIC ظرفیت پذیرش ۴۱۶ زندانی را  که بعضی از آن‌ها نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند را در واحد‌های تخصصی خود فراهم کرده است.

هاروی واینستین تهیه‌کننده‌ای پرنفوذ و قدرتمند در صنعت فیلمسازی آمریکا بود. او و برادرش یعنی باب واینستین در سال ۱۹۷۹ کمپانی فیلمسازی میراماکس را تاسیس کردند که  آثار مستقل و موفقی چون «بازی گریه»(۱۹۹۲)، «داستان عامه‌پسند»(۱۹۹۴)، «موجودات آسمانی»(۱۹۹۴) و «شکسپیر عاشق»(۱۹۹۸) از تولیدات آن به حساب می‌آید.

او بعدا در سال ۲۰۰۵ کمپانی واینستین را تاسیس کرد اما در اکتبر ۲۰۱۷، پیرو اتهام آزار جنسی از شرکتش و آکادمی علوم و هنرهای سینما اخراج شد. تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷، بیش از ۸۰ زن اتهاماتی را علیه واینستین وارد کرده بودند.

پرونده واینستین باعث به وجود آمدن کمپینی اجتماعی به نام «#من‌هم» شد و ادعاهای بسیاری در رابطه با سواستفاده جنسی، علیه مردان قدرتمند در سراسر جهان شکل گرفت. این موج که «اثر واینستین – Weinstein effect» نام گرفت، باعث عزل و برکناری بسیاری از این مردان شد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/938/668/000
  • بی‌بدن
    28/870/338/000
  • سال گربه
    22/546/088/000
  • آپاراتچی
    4/462/970/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/640/386/500
  • پرویز خان
    3/328/739/500
  • نوروز
    3/210/631/000
  • مست عشق
    3/202/755/000
  • آسمان غرب
    3/124/559/000