شرایط سختی برای حوزه هنر است/ به تمهیدات دولت نیاز داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶
مدیر خانه نمایش مهرگان در گفتگو با صبا:

شرایط سختی برای حوزه هنر است/ به تمهیدات دولت نیاز داریم

مدیر خانه نمایش مهرگان می گوید جلب مجدد اعتماد مردم پس از رفع بحران کرونا برای حضور در مکان های فرهنگی نیازمند تمهیدات دولت است.

سارا داروفروش یکی از مدیران خانه نمایش مهرگان درباره لغو اجرای چند گروه نمایشی در این مجموعه به دلیل شیوع ویروس کرونا در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا توضیح داد: خانه نمایش مهرگان در اسفند ماه نمایش های «آگوست در اسیج‌کانتی»، «آزمون»، «وامانده تهران»، «مهاجران» و «زمستان ۶۶» را روی صحنه داشت که در جلسه‌ای که با اداره کل هنرهای نمایشی داشتیم به تعطیلات اجباری رفتیم و به احتمال زیاد این موضوع تا بعد از عید هم جریان دارد.

وی افزود: شرایط گروه‌های نمایشی و سالن‌های خصوصی در وضعیت مناسبی نیست و بلاتکلیف هستیم و دکور این گروه‌ها هنوز در سالن باقی مانده است آنهم در شرایطی که هزینه‌های زیادی را صرف آماده سازی این نمایش ها کرده‌اند.

داروفروش با اشاره به شرایط اجباری برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و ضرر مالی در این وضعیت بیان کرد: ما حرفه مستقل و خودکفایی هستیم و به هیچ ارگان دولتی وابسته نیستیم به همین دلیل از نظر مالی بسیار متضرر شده ایم ولی شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی به ما قول داده که بودجه ای را برای جبران ضرر هنرمندان جذب خواهد کرد و ما پیگیر نامه‌نگاری‌های آن هستیم و امیدواریم نتیجه آن به زودی مشخص شود چراکه ما هم باید جوابگوی گروه‌های نمایشی باشیم.

این مدیر هنری برای جبران آسیب گروه‌های نمایشی توضیح داد: هر زمانی که به ما اجازه فعالیت بدهند گروه‌هایی که اجرای آن ها باقی مانده روی صحنه می‌روند و سپس گروه‌های جدید که قرارداد بسته‌ایم اجراهای خود را آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید

اولویت سلامت مردم است/ دولت گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری را یاری کند

از نمایش‌هایی که اجرایشان لغو شد حمایت می‌کنیم/ تعویق در جشنواره تئاتر تجربی

داروفروش در پایان درباره نگرانی خود برای حضور مخاطب در اجراهای پیش رو عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های ما در حال حاضر حضور دوباره مخاطب در سالن‌های تئاتر است چراکه همه در ترس و نگرانی برای ابتلا به ویروس کرونا هستند و سعی می کنند از مکان‌های شلوغ دوری کنند و این موضوع به سالن ها و هنرمندان این حوزه آسیب می‌رساند. ما نیاز داریم دولت تمهیداتی را در جهت تبلیغ برای اعتمادسازی مجدد فراهم کند تا مردم احساس کنند در فضایی امن هستند.

نسترن معصوم‌پور
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است