اختتامیه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به تعویق افتاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴

اختتامیه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به تعویق افتاد

مراسم پایانی معرفی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، مراسم پایانی «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» که قرار بود اسفندماه برگزار شود، برای حفظ سلامت شهروندان و با توجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اولویت سلامت جامعه در وضعیت کنونی منتفی شد و زمان برگزاری مراسم پایانی این رویداد متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گفته ابراهیم حیدری دبیر شهرهای خلاق و فرهنگ و هنر داوری مرحله اولیه‌ این رویداد بهمن‌ماه انجام شده است.

در نخستین دوره برنامه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، ۳۷۰ شهر مشارکت داشتند.

فراخوان این رویداد شهرهای نیمه تیر‌ماه سال ۱۳۹۸ در ۹ حوزه فرهنگ وهنر منتشر شد. مجموعا ۲۴۰۰ ساعت کارگاه آموزشی برنامه‌ریزی فرهنگی برای ۱۲۰۰ نفر در سی و یک مرکز استان کشور با حضور سه نماینده از هر شهر برگزار شد. با آموزش از شهرهای مختلف برای شناسایی ظرفیت‌های بومی و محلی و جلب مشارکت‌ سازمان‌های همکار، در نهایت ۳۷۰ شهر مجموعه برنامه‌ها و طرح‌ها ایده‌های‌شان در عرصه خلاقیت فرهنگی وهنری را به دبیرخانه مرکزی ارسال کردند.

بر اساس فراخوان هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود. گروه‌های ۹ گانه هنری برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهر‌ها در رقابت شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر دیده شده است.

بخش‌های مختلف به این شرح است؛ ۱- هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مسجمه‌سازی و گرافیک ۲- هنرهای نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش ۳- موسیقی، ۴- مد و لباس، ۵- صنایع سنتی، ۶- ادبیات، ۷- رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، ۸- سینما و ۹- صنعت بسته‌بندی و چاپ

شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ وهنر با هدف برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار، مشارکتی و مبتنی بر رویکرد آمایشی در شهرها و مناطق فرهنگی ایران، کشف، جذب، و پرورش فعالیت‌ها و حمایت از پیشنهادهای نو، خلاقانه، اثربخش، و پایدار بومی، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح محلی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، تمرکززدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت‌های مردمی در فرهنگ، تبادل تجربه‌ها و دانش بومی در میان شهرهای مختلف ایران و توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب‌وکارهای فرهنگی هنری و صنایع خلاق توسط معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری نهادها و دستگاه‌های مرتبط مثل کمیسیون ملی یونسکو و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است