نگذاریم ۹۹ بدترین سال سینمای ایران شود/ «تعارض» در راه کن | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۸
امیر سیدزاده در گفتگو با صبا:

نگذاریم ۹۹ بدترین سال سینمای ایران شود/ «تعارض» در راه کن

سید امیر سیدزاده ابراز نگرانی کرد که سال 99 یکی از بدترین سال‌های سینما از لحاظ ریزش مخاطب و اقتصاد باشد.

سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تعارض» به کارگردانی محمدرضا لطفی که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره نتایج تصمیم‌گیری برای اکران یا حضور در جشنواره‌های خارجی گفت: اکنون «تعارض» را برای جشنواره فیلم کن آماده می‌کنیم و اگر در آن نتیجه‌ای نگیریم، تصمیم داریم فیلم را در دیگر جشنواره‌های بین‌المللی شرکت دهیم.

این تهیه کننده اعلام کرد: با وجود اینکه چند پخش کننده حاضر به اکران «تعارض» به عنوان فیلم مستقل هستند اما ما به دنبال این هستیم که در ابتدا فیلم را در جشنواره‌های جهانی که شاید نزدیک به هشت ماه طول ‌کشد، شرکت دهیم.

وی با اشاره به اینکه سال آینده یکی از بدترین سال‌های سینمای ایران خواهد بود، توضیح داد: فیلم هایی که بتوانند هر وقت سال اکران شوند مخاطب داشته باشند کم داریم و کمبود ژانر و تنوع موضوع و ساختار، یکی از بزرگ‌ترین معضلات سال آینده سینمای ایران است.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه فیلم «تعارض» در سر گروه‌های سینمایی اکران خواهد شد، توضیح داد: ما فعلا تصمیمی برای اکران «تعارض» در هنر و تجربه نداریم همچنین که به پخش‌کننده‌ دیگری هم فیلم را تحویل نداده‌ایم.

وی در بخش دیگر صحبت هایش عنوان کرد: شرایط حاکم بر کشور همه بخش‌ها‌ و حتی سینما را هم تحت تاثیر قرار داده است و همین تعطیلی سینما و کمبود فیلم‌های خوبی که بتواند سلایق متفاوت مخاطبان را راضی کند از معضلات اصلی است که سال آینده با آن مواجه می‌شویم و به عقیده من نتیجه آن ریزش شدید مخاطبان و حتی تعطیلی سالن‌های سینما خواهد آمد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تعارض» ادامه داد: امیدوارم با برنامه‌ریزی اصولی و درست بتوانیم این مشکلات را در سال جدید به حداقل برسانیم و شورای صنفی نمایش با عدالت در اکران فیلم‌ها را نجات دهد.

سیدزاده در پایان نظر خود را درباره اکران فیلم‌ها بر اساس قرعه‌کشی عنوان کرد: اکران فیلم‌ها به قید قرعه به سینما آسیب می‌زند زیرا این موضوع برای زمانی است که ما فیلم‌ سینمایی خوب به تعداد کافی داشته باشیم و برای اکران آن‌ها زمان نداشته باشیم که بر اساس قرعه‌کشی آن‌ها را اکران کنیم اما زمانی که فیلم‌های ما از اقبال عمومی برخوردار نیستند، چه چیزی را قرار است قرعه‌کشی کنیم؟

رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقی مهر، پریسا محمدی، حامد رحیمی نصر و رقیه افشین پور بازیگران فیلم «تعارض» هستند.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000