ارایه خدمات مجازی موزه ملی ملک به پژوهشگران | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۹

ارایه خدمات مجازی موزه ملی ملک به پژوهشگران

کتابخانه و موزه ملی ملک،خدمات مجازی به پژوهشگران و دوستداران فرهنگ و تاریخ ارایه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، کتابخانه و موزه ملی ملک با وجود توقف خدمات‌رسانی به مخاطبان به دلیل پایبندی به توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد کشوری پیشگیری از کرونا، خدمات فرهنگی خود را در دو بخش کتابخانه و موزه به گونه‌ای مجازی به مخاطبان به ویژه پژوهشگران و دوستداران فرهنگ و تاریخ ارایه می‌دهد.

با توجه به پویش و همکاری ملی در محدودیت حضور همگانی در فضاهای عمومی که توقف خدمات‌رسانی بسیاری از نهادهای فرهنگی و هنری به ویژه موزه‌ها به مخاطبان را در پی داشته، کتابخانه و موزه ملی ملک نیز خدمات‌رسانی به مخاطبان را به گونه موقت متوقف کرده است اما همچنان خدمات فرهنگی خود را در دو بخش کتابخانه و موزه به گونه‌ای مجازی به مخاطبان به ویژه پژوهشگران و دوستداران فرهنگ و تاریخ ارایه می‌دهد.

پژوهشگران به ویژه دانشجویان و نسخه‌پژوهان، در بخش کتابخانه می‌توانند نخست با بهره‌گیری از بانک اطلاعات کتاب‌ها در بخش مجموعه‌ها در پورتال موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی www.malekmuseum.org نیازهای پژوهشی خود را در آنجا بجویند. همچنین درخواست‌های خود را برای دریافت تصویر کتاب‌ها به ویژه نسخه‌های خطی به نشانی ایمیل  info@ malekmuseum.org بفرستند تا پس از گذراندن روال اداری، نیازهای خود را به منابع پژوهشی به گونه مجازی دریافت دارند.

پژوهشگران همچنین می‌توانند در تماس با تالار محققان به شماره تلفن ۶۶۷۰۰۹۸۸-۰۲۱ (داخلی ۱۸۸) خدمات گوناگون مجازی در زمینه‌های مشاوره تلفنی، جست‌وجو در میان کتاب‌ها و پیگیری درخواست‌های خود بگیرند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، هم‌تراز این خدمات را در بخش موزه نیز ارایه می‌دهد. پژوهشگران به ویژه دانشجویان در صورت نیاز به پژوهش در زمینه آثار موزه‌ای می‌توانند به بانک اطلاعات آثار موزه‌ای در بخش مجموعه‌ها در پورتال موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی www.malekmuseum.org مراجعه کنند و نیازهای پژوهشی خود را در آنجا بجویند.

همچنین درخواست‌های خود را برای دریافت تصویر آثار موزه‌ای به ایمیل  info@ malekmuseum.org بفرستند تا پس از گذراندن روال اداری، نیازهای خود را به منابع پژوهشی به گونه مجازی دریافت کنند. همچنین در تماس با بخش پژوهش و آموزش به شماره تلفن ۶۶۷۰۰۸۷۸-۰۲۱ خدماتی همچون مشاوره و راهنمایی و پیگیری درخواست‌های خود در زمینه پژوهشی بگیرند.

دوستداران فرهنگ و تاریخ به ویژه علاقه‌مندان مجموعه‌های خطی و موزه نیز می‌توانند در بخش فیلم‌خانه وب‌سایت، فیلم‌های مرتبط با آثار گنجینه نسخه‌های خطی و آثار موزه‌ای همچنین تالارهای موزه را به تماشا بنشینند. حساب اینستاگرام کتابخانه و موزه ملی ملک (malek_museum_library) نیز روزانه گزارش‌های تصویری در زمینه معرفی تالارها و آثار موزه‌ای و نسخه‌های خطی برای دیدارهای مجازی مخاطبان به اشتراک می‌گذارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است