مردم را به خلق هنری در این روزها دعوت می‌کنم/ از شبکه‌های اجتماعی فرصت بسازیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۱
احمد نادعلیان در گفتگو با صبا:

مردم را به خلق هنری در این روزها دعوت می‌کنم/ از شبکه‌های اجتماعی فرصت بسازیم

احمد نادعلیان مردم را به تجربه کردن در زمینه خلق اثر هنری و تبدیل دنیای ذهنی خود به عینی دعوت کرد.

احمد نادعلیان هنرمندی که در زمینه هنر محیطی ایران در دنیا شناخته شده است در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره راهکاری که برای برون رفت از مشکلات شیوع ویروس کرونا در پیش گرفته است، بیان کرد: برای ما که مستقل از مشاغل دولتی، کارهای هنری را در سطح جزیره قشم و هرمز و در نگارخانه و موزه انجام می دهیم و همچنین برای بسیاری از مردم این جزایر، اسفند و فروردین زمان اوج کار است وماه های خلوت سال را از نظر اقتصادی جبران می کند اما به دلیل اهمیت دادن به سلامت کارکنان و بازدیدکنندگان، از هفته قبل موزه را تعطیل کردیم. البته کارکنان موزه ضمن رعایت بهداشت فردی و محیط،  سر کارشان حضور دارند اما از پذیرش بازدیدکننده معذوریم.

وی افزود: من ناراحتی قلبی داشته ام و فردی که سکته قلبی داشته است بدنش می تواند مستعد بیماری باشد اما با این حال این روزها من در روستای لافت هستم و خانه ای سنتی را در این روستا خریداری کرده ایم که به کمک همسرم محیط آن را به صورت نگارخانه آماده می کنیم و اینجا به یک قرنطینه خودساخته پناه برده ایم.

نادعلیان با اشاره به اینکه حداقل مراوده و ارتباط حضوری را با دیگران دارند، توضیح داد: بیشترین ارتباط را به شکل مجازی با کارکنان و گروه های مجازی ساکن جزیره داریم و سعی داریم با کمک دوستان، فضایی را ایجاد کنیم که اطلاعات مان را با همدیگر تبادل کنیم.

این هنرمند اضافه کرد: در روزهای آتی قصد دارم در نگارخانه خود مجموعه ای از کارهای هنری جدید را ارایه کنم که الزاما مرتبط با این بحران جدید نیست ولی به هر حال آفرینش هنری می تواند مأمنی باشد برای افراد هنرمندی که با استفاده از آن بتوانند زمان را به شکل بهتری سپری کند و فضایی را که می تواند ملال آور باشد، تبدیل به یک فرصت کنند.

بیشتر بخوانیم

محکوم به خوش‌بینی هستیم/ ما مردم از بحران کرونا هم عبور می‌کنیم

با مردم صادقانه حرف بزنیم/ یک خواهش از تولیدکنندگان محصولات بهداشتی

مقابله با کرونا از نگاه کامبیز درمبخش/ حالا وقت ضدعفونی زمین است!

در فضای مجازی به مردم روحیه بدهیم/ آنور آبی‌ها در مسایل داخلی ما دخالت نکنند

بحران کرونا را با صبوری سپری می‌کنیم/ توصیه‌های پزشکی آری اخبار بد نه!

«امید» بهترین هدیه به مردم است/ درس‌هایی که باید از بحران کرونا بگیریم

کرونا را جدی بگیریم اما سخت نگیریم/ بانک‌ها و صاحب‌خانه‌ها قدری تحمل کنند

با هم از این سختی عبور می‌کنیم/ خسته نباشید به آنهایی که باید سر کار بروند

نادعلیان از مردم غیر هنرمند هم خواست که به ساخت اثر هنری بپردازند و یادآور شد: به نظرم این روزها خوب است که قدری نحوه زیست خودمان را بازنگری کنیم مثلا این روزها بیشتر مطالعه کنیم. همچنین افراد بسیاری که هنرمند هم نیستند می توانند دست به خلق اثر هنری بزنند نه به این معنی که یک اثر هنری فاخر خلق کنند بلکه به این معنی که بتوانند چگونگی تبدیل دنیای ذهنی خود به دنیای عینی را تجربه کنند.

وی در پایان گفت: فضای شبکه های اجتماعی به جای آن که تهدید باشد می تواند روزنه ای باشد که با خیلی از افراد در گوشه و کنار دنیا و فامیل در ارتباط باشیم و بتوانیم تجربیات مان را با آنها به اشتراک بگذاریم.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است