اعلام فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم «ترایبکا»/ ایران نماینده ای ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۰

اعلام فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم «ترایبکا»/ ایران نماینده ای ندارد

جشنواره فیلم «ترایبکا» در حالی از فهرست فیلم های حاضر در جشنواره امسال خود رونمایی کرد که نام فیلمی از ایران به چشم نمی خورد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ددلاین، جشنواره فیلم ترایبکا روز سه شنبه ۳ مارس از فهرست فیلم های بخش مسابقه نوزدهمین دوره خود که قرار است بین روزهای ۱۵ تا ۲۶ آوریل (۲۷ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) در نیویورک برگزار شود، رونمایی کرد.

فستیوال ترایبکا که توسط شرکت مخابرات ای‌تی اند تی ارائه می شود اعلام کرده است سنت خود در قبال کشف صداهای نوظهور و بزرگداشت کارهای جدید استعدادهای تثبیت‌ شده را همچنان ادامه می‌دهد.

این فستیوال امسال پذیرای آثار کمدی، موسیقی محور، سیاسی و فیلم های آگاهی بخش اجتماعی از سینماگران گوناگون است، سینماگرانی که از هنر برای الهام بخشیدن و ایجاد تغییرات مثبت و احیای جامعه استفاده می‌ کنند.

جشنواره امسال ترایبکا شامل ۱۱۵ فیلم از ۱۲۴ فیلمساز از ۳۳ کشور است که البته سینمای ایران جایی در میان این کشورها ندارد.

در فهرست فیلم های بخش مسابقه امسال ۹۵ فیلم اولین نمایش جهانی خود را تجربه می کنند.

طبق اعلام جشنواره، ۱۹ کارگردان فیلم های بخش مسابقه امسال پیش از این نیز به ترایبکا آمده بودند. در میان فیلمهای جشنواره امسال ۴۴ فیلم توسط کارگردانان زن ساخته شده اند.

در بخش مسابقه رویداد امسال ترایبکا، ۱۰ فیلم داستانی محصول آمریکا، ۱۰ فیلم داستانی بین المللی و ۱۲ فیلم مستند حضور دارد.

از فیلم های شاخص بخش مسابقه داستانی جشنواره ترایبکا امسال می توان به «شیفت ۱۲ ساعته» به کارگردانی و نویسندگی بریا گرانت، «گاوچران ها» به کارگردانی آنا کاریگان، «نصف آن» به کارگردانی آلیس وو، «ماهی کوچولو» به کارگردانی چاد هارتیگان و «قلب سخت» به کارگردانی کریم سانگا اشاره کرد.

طبق اعلام قبلی، جشنواره ترایبکا ۲۰۲۰ در تاریخ ۱۵ آوریل با نمایش مستند «جیمی کارتر رییس جمهور راک اند رول» ساخته مری وارتون کار خود را آغاز می کند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است