حسن بلخاری عضو شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۴

حسن بلخاری عضو شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی شد

حسن بلخاری استاد مطالعات هنر و رییس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی، با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد به عضویت شورای بازبینی فیلم در آمد.

به گزارش خبرگزاری صبا، در حکم عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به حسن بلخاری آمده است: نظر به مراتب علمی و تجربیات ارزنده و شایستگی جناب‌عالی در حوزه مسائل فرهنگی و به پیشنهاد رییس سازمان سینمایی به عنوان عضو شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی به مدت دو سال منصوب می‌شوید.

حسن بلخاری قهی متولد سال ۱۳۴۱ در اصفهان و  عضو هیات علمی دانشگاه تهران و استاد گروه مطالعات عالی هنر در پردیس هنرهای زیبا است.

بلخاری دکترای فلسفه هنر دارد و بیش از بیست و پنج کتاب در باب مبانی نظری هنر و به ویژه فلسفه هنر تألیف و ترجمه کرده است. او همچنین عضو حقیقی شورای قطب‌های علمی کشور، عضو حقیقی کمیسیون نشریات علمی کشور، رئیس کرسی هنر در هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، عضو شورای عالی آموزش و پژوهش کتابخانه ملی ایران، رئیس سابق پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و اکنون رییس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی ایران است.

او  که بیش از ۱۲۱ مقاله علمی در نشریات و کنگره های داخلی و خارجی دارد در سال ۱۳۹۰ به عنوان چهره ماندگار شهر تهران برگزیده شد. حیطه اصلی مطالعات و تحقیقات بلخاری، فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی، مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی و حکمت هنر شرق است و تألیفات و ترجمه‌های زیادی در این زمینه دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است