کرونا دامن کوروساوا را هم گرفت/ لغو نمایش آثار استاد ژاپنی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵

کرونا دامن کوروساوا را هم گرفت/ لغو نمایش آثار استاد ژاپنی

سینما استنفورد کالیفرنیا به دلیل افزایش نگرانی از گسترش ویروس کرونا برنامه های خود را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از مرکوری‌نیوز، سینما استنفورد که در اعیانی ترین محله سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا یعنی پالو آلتو قرار دارد بدلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه های خود را به حالت تعلیق درآورد.

در بیانیه مدیرکل بنیاد سینما استنفورد در این باره آمده است: بدلیل تهدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) تصمیم گرفته ایم سینماهای مان را برای مدتی تعطیل کنیم.

با اعلام تعطیلی این سینما، استنفورد احتمالا به اولین مکان سرگرمی واقع در خلیج سانفرانسیسکو تبدیل می شود که برنامه های خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده است.

مسئولان این سینما اعلام کرده اند این تصمیم داوطلبانه بوده و صرفا جنبه احتیاط دارد.

روز دوشنبه ۲ مارس وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرد در منطقه سانتا کلارا کانتی در کالیفرنیا ۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بدین ترتیب با اعلام تعطیلی موقت این سینما برنامه تجلیل و ادای احترام به آکیرا کوروساوا کارگردان افسانه ای سینمای ژاپن هم که از چند هفته پیش در این سینما آغاز شده بود، نیمه کار ماند.

بنا به گفته مسئولان این سینما، دو هفته پایانی تجلیل از سینمای کوروساوا که ویژه نمایش فیلم های «دژ پنهان» و «آشوب» او بود نیز لغو شد. مسئولان البته ابراز امیدواری کردند که در آینده فیلم های باقی مانده از این استاد ژاپنی در این رویداد به نمایش دربیایند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است