تیلور سوئیفت پرفروش‌ترین هنرمند موسیقی سال ۲۰۱۹ شد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از رویترز، تیلور سوئیفت ستاره موسیقی پاپ آمریکا به لطف فروش خیره‌کننده آخرین آلبوم خود یعنی «عاشق» به عنوان پرفروش‌ترین هنرمند موسیقی در سال ۲۰۱۹ دست یافت. او برای کسب این عنوان رقبای قدرتمندی چون بیلی آیلیش و ‌‌گروه پاپ کره‌ای «بی‌تی‌اس – BTS» را پشت سر گذاشت.

این دومین بار است است که سوئیفت ۳۰ ساله به عنوان پرفروش‌ترین هنرمند فعال در عرصه موسیقی شناخته می‌شود. او پیش از این در سال ۲۰۱۴ و با انتشار آلبوم «۱۹۸۹» نیز در این جایگاه قرار گرفته بود.

«عاشق» هفتمین آلبوم استودیویی تیلور سوئیفت است. این مجموعه در ۲۳ آگوست ۲۰۱۹ توسط کمپانی «ریپابلیک رکوردز – Republic Records» منتشر شد و سه تک آهنگ آن یعنی «من!»، «تو نیاز داری آرام شوی» و «عاشق» به جدول ۱۰ آهنگ داغ مجله بیل‌برد راه یافت.

آلبوم «عاشق» تنها در هفته اول ۳ میلیون نسخه فروش کرد و در بسیاری از کشورهای جهان همچون آرژانتین، استرالیا، کانادا، هلند، نروژ، انگلستان، اسپانیا و البته ایالات متحده آمریکا به صدر فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی صعود کرد. تخمین زده می‌شود تا ژانویه ۲۰۲۰ حدود ۵ میلیون نسخه از این آلبوم فروش رفته باشد. «عاشق» و تک آهنگ‌های آن در شصت و دومین دوره مراسم گرمی نامزد ۳ جایزه – از جمله جایزه بهترین آلبوم موسیقی پاپ – شدند.

در فهرست پرفروش‌ترین  هنرمندان موسیقی سال ۲۰۱۹، بعد از تیلور سوئیفت و با اختلافی اندک اد شیرن خواننده جوان انگلیسی قرار دارد. پست مالون خواننده و ترانه‌سرای رپ آمریکایی و بیلی آیلیش ۱۸ ساله که ماه پیش ۴ جایزه اصلی مراسم گرمی را از آن خود کرد، به ترتیب در جایگاه‌های بعدی این لیست قرار دارند.

کوئین، گروه راک پرآوازه و قدیمی انگلیسی که در سال ۱۹۷۰ در لندن تشکیل شد نیز به لطف اکران فیلم زندگینامه‌ای درباره فرد مرکوری یعنی «راپسودی بوهمی»(۲۰۱۸) و البته جوایز اسکاری که در اوایل سال ۲۰۱۹ دریافت کرد به رتبه پنجم پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان راه یافت. در این فهرست گروه کره‌ای «‌BTS»بعد از آریانا گرانده رتبه هفتم را در اختیار خود دارد.

این گزارش را اولین بار فدراسیون بین‌المللی صنعت فونوگرافی «IFPI» منتشر کرده است؛ سازمانی که دفتر اصلی آن در لندن مستقر است و وظیفه آن رصد آلبوم‌های موسیقی منتشر یافته در جهان می‌باشد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/