راه‌اندازی سامانه حمایت از مالکیت معنوی تولیدات رسانه‌های صوت و تصویر | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۰

راه‌اندازی سامانه حمایت از مالکیت معنوی تولیدات رسانه‌های صوت و تصویر

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر لزوم همکاری در حوزه حفاظت از مالکیت معنوی آثار پخش شده در رسانه‌های صوت و تصویر تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری صبا، جلسه بررسی زمینه‌های همکاری میان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

در این جلسه که با حضور محمد صادق امامیان رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، ذبیح الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وحید فرهمند معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا برگزار شد، دو طرف بر لزوم همکاری در حوزه حفاظت از مالکیت معنوی آثار پخش شده در رسانه‌های صوت و تصویر تاکید کردند.

محمد صادق امامیان رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) با بیان اینکه امروز صیانت از قلمرو مرزهای رسانه ای یک ضرورت انکار ناپذیر است، گفت: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در یک سال گذشته اقدامات متعددی را برای هماهنگی با دستگاه های قضایی و اجرایی به منظور حداکثری کردن تاثیرات تنظیم گری انجام داده است.

وی ادامه داد: نگاه ساترا حمایت تمام قد از رسانه‌های داخلی است. در ماجرای شهادت شهید سلیمانی نیز تفاوت عملکرد رسانه‌های داخلی با رسانه‌های بین المللی به وضوح مشخص شد. در حالی که اینستاگرام صفحات منتشر کننده آثار شهید سلیمانی را می بست، رسانه های صوت و تصویر داخلی برای شهید بزرگوار سنگ تمام گذاشتند.

وحید فرهمند معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا نیز در این جلسه همکاری‌های شکل گرفته میان سازمان ثبت اموال و املاک کشور را بسیار مفید ارزیابی و اظهار کرد: از دغدغه‌های مهم تولیدکنندگان فعال در حوزه صوت و تصویر فراگیر، موضوع نظارت و حمایت از کپی رایت است.

وی افزود: در حال حاضر با معاونت دادستانی در فضای مجازی هماهنگی خوبی برای حمایت از نقض مالکیت معنوی داریم که اقدامات خوبی در راستای آن انجام شده است ولی به نظر می رسد برای تکمیل این اقدامات، نیازمند یک پلتفرم برای ثبت مالکیت معنوی هستیم. این پلتفرم نیازمند است به بخش‌های مختلف ارتباط داشته باشد و دستگاه های مسئول در این حوزه بتوانند از حقوق تولید کنندگان حفاظت کنند.

ذبیح الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مبانی قانونی سازمان تنظیم مقررات بیان کرد: یکی از زمینه های همکاری ما می تواند منوط کردن ثبت رسانه‌های صوت و تصویر به استعلام از ساترا باشد که با توجه به تاییدهای قانونی این سازمان، امری امکان پذیر و ضروری به نظر می‌رسد.

وی در پایان مطرح کرد: حمایت از مالکیت معنوی آثار دومین زمینه همکاری مشترک است که با راه اندازی یک سامانه مشترک بین ساترا و سازمان ثبت، ایده‌ها می‌تواند در این سازمانه عرضه و از سوی سازمان ثبت برای آن‌ها گواهی ثبت مالکیت معنوی ارایه شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است