«آژیر ممتد قرمز» اردیبهشت به صدا درمی‌آید/ توقف ساخت «ون سفید» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۷
محمد احمدی‌نیا در گفتگو با صبا:

«آژیر ممتد قرمز» اردیبهشت به صدا درمی‌آید/ توقف ساخت «ون سفید»

یک کارگردان درباره توقف ساخت فیلم کوتاه «ون سفید» و شروع ساخت فیلم جدید خود توضیح داد.

محمد احمدی‌نیا کارگردان فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت فعلی فیلم کوتاه «ون سفید» که پیش از این خبر ساخت آن را داده بود، توضیح داد: ساخت پروژه «ون سفید» به دلیل نبود منابع مالی و اینکه فیلم کوتاه خیلی برای اسپانسرها جذابیتی ندارد به ویژه فیلم‌هایی که به دلیل موضوع حساس آن‌ها ممکن است ممیزی‌هایی نیز به آن‌ها وارد شود، به حالت تعلیق درآمده است اما من همچنان تمام تلاش خود را برای تولید این کار خواهم کرد.

وی افزود: به دلیل اینکه آمارهای ایدز، فحشا و اعتیاد از آمارهای به شدت محرمانه هستند و با توجه به هزینه‌های بالای تولید این کار برای ۶ شب فیلمبرداری و تجهیزاتی که اجاره آن‌ها روزانه باید پرداخت شود نزدیک به ۷۰ میلیون است و  همچنین نبود اسپانسر، شروع کار برای من ریسک بالایی را به همراه داشت پس تصمیم گرفته شد مدتی صبر کنیم تا شرایط مناسب ساخت «ون سفید» فراهم شود.

این کارگردان با اشاره به اینکه فیلم اول خود «جی‌ماو» حتی پروانه نمایش نیز نگرفته است، عنوان کرد: اولین نمایش «جی‌ماو» در فستیوال لیفت آف انگلستان اتفاق افتاد و پس از آن در پنجمین فستیوال بین‌المللی فیلم  Figueira da Foz پرتغال جایزه بهترین فیلم کوتاه را گرفت و ۲۳ فوریه یعنی ۴ اسفند ماه امسال در جشنواره فیلم‌های مستقل نوگرای جهان در برلین به نمایش درآمده و سوال من این است که چطور این فیلم در هیچکدام از جشنواره‌های داخلی پذیرفته نشد؟

احمدی‌نیا درباره «آژیر ممتد قرمز» که نام فیلم کوتاه جدید وی است، توضیح داد: این فیلم در یک فضای سوررئال و سمبلیک روایت می‌شود و انجمن سینمای جوانان ایران نامه به فیلمی داد که خود نمی‌خواهد آن را تولید کند و ما توانستیم مجوز ساخت این کار را دریافت کنیم.

وی اضافه کرد: فیلمبرداری این فیلم کوتاه نیمه دوم اردیبهشت ماه در شمال کشور شروع می‌شود و مدت زمان آن کمتر از ۱۰ دقیقه خواهد بود.

کارگردان فیلم کوتاه «جی‌ماو» در پایان درباره موضوع «آژیر ممتد قرمز» عنوان کرد: این فیلم روایت آفرینشی است که با وجود تمام صلح‌آوران هستی، سرنوشتش با جنگ مداوم گره خورده است و می گوید در جهانی که انسان‌ها کمر به نابودی‌اش بسته‌اند همه چیز را به گردن شیطان انداختن شاید فرافکنی‌ای بیش نباشد.

عواملی که تا این لحظه حضورشان در فیلم کوتاه «آژیر ممتد قرمز» قطعی شده است، عبارتند از نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: محمد احمدی‌نیا، بازیگران: سیاوش چراغی‌پور، پانته‌آ تاج‌بخش، طاها جان‌محمدی، مدیر فیلمبرداری: مصطفی قاهری، مدیر تولید: علی نجاریان، طراح صحنه: علی تابع امام، برنامه‌ریز و دستیار: ولی اویسی، مشاور پروژه: خورشید چراغی‌پور، مجری طرح: فروغ شاهسوند.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است