لیلی گلستان جلد دوم کتاب «آنچنان که بودیم» را آماده انتشار می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

لیلی گلستان جلد دوم کتاب «آنچنان که بودیم» را آماده انتشار می‌کند

لیلی گلستان جلد دوم کتاب «آنچنان که بودیم» را برای انتشار آماده می کند.

لیلی گلستان مترجم و گالری دار در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره آثاری که در دست ترجمه و تالیف دارد، بیان کرد: پیشنهاد شده است که جلد دوم کتاب آخرم را با عنوان «آنچنان که بودیم» آماده کنم که این کتاب شامل بریده های جراید نوشته هایم بود و در عرض مدت کوتاهی به چاپ سوم رسید.

وی افزود: قرار شد سراغ بریده جرایدی که دارم و خیلی از آنها چاپ نشده است، بروم و آنها را گردآوری کنم که اگر مجموعه خوبی شود حتما چاپ خواهیم کرد.

گلستان در پایان با اشاره به روزهایی که ویروس کرونا برخی از مردم را ناچار به قرنطینه خانگی کرده است، گفت: در حال حاضر سرگرمی من این است که از صبح بریده جراید سالیان گذشته ام را می خوانم و از خواندن آنها بسیار لذت می برم، چون باورم نمی شود که من آنها را نوشته ام. تعدادی از آنها را را هم برای جلد دوم آماده کرده ام.

جلد اول کتاب بریده جراید نوشته های لیلی گلستان با عنوان «آنچنان که بودیم» تیرماه سال ۹۷ رونمایی شد که گلستان درباره این کتاب نوشته است: «تا آنجا که حافظه ام یاری می کند اولین نوشته ام در مطبوعات، جوابیه ای بود به اوریانا فالاچی که برای مصاحبه با شاه به ایران آمده بود. متأسفانه پیدایش نکردم، پس در این کتاب نیامد. اما از همان وقت یک کیسه ی نایلونی داشتم که هر آن چه را در مورد کتابهایم و بعد گالری ام و یا نوشته ای از خودم در مطبوعات آمده بود، می بریدم و در کیسه می انداختم. یک کیسه شد دو کیسه و بعد سه کیسه و در نهایت پنج کیسه پر از بریده های جراید. بعد از سال ها رفتم سراغ کیسه ها. یک به یک را گشودم و از میان نوشته ها، انتخاب کردم. در میان این گزیده ها چندتایش برایم عزیزترند…»

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است