لغو و تعویق سه جشنواره سینمایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۲
به دنبال نگرانی از شیوع ویروس کرونا صورت گرفت؛

لغو و تعویق سه جشنواره سینمایی

سه فستیوال سینمایی در کشورهای سوییس و یونان به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا از لغو و یا تعویق دوره امسال جشنواره خود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، روز دوشنبه ۲ مارس، سه فستیوال بین المللی سینمایی برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا خبر تعویق یا لغو دوره های آینده جشنواره خود را اعلام کردند؛ «جشنواره بین المللی فیلم سوییس و گردهمایی حقوق بشر» موسوم به (FIFDH) به همراه «جشنواره سینما تفکر» لوزان آن هم در کشور سوییس و «جشنواره مستند سالونیک» یونان به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا برگزاری دوره آینده خود را لغو کردند و یا به تعویق انداختند.

تصمیم لغو برگزاری «جشنواره بین المللی فیلم سوییس و گردهمایی حقوق بشر» (FIFDH) در پی فرمان این هفته حکومت سوییس مبنی بر ممنوع بودن هرگونه گردهمایی بیش از هزار نفر اعلام شد.

جشنواره FIFDH قرار بود بین روزهای ۶ تا ۱۵ مارس در شهر ژنو سوییس برگزار شود، این جشنواره معمولا نزدیک به ۴۰ هزار مخاطب را از ۳۰ کشور دنیا به خود جذب می کند.

جشنواره FIFDH اعلام کرده همه نمایش های عمومی اش را لغو کرده است با این حال آنها سخت کار می کنند و تصمیم دارند ماموریت شان در ترویج حقوق بشر را با استفاده از وسایل تکنولوژی انجام دهند.

برونو جیوسانی رییس  FIFDH در این باره گفت: برای تیم ما تصمیم خیلی دشواری است اما این یک مساله اضطراری است. ما مسئولیت خود را برای تضمین امنیت و سلامت میهمانان، مردم و اعضای تیم جشنواره بسیار جدی می‌گیریم. مطمئن هستیم که میهمانان، شرکا، نیکوکاران و همچنین هزاران نفر که به ما اعتماد می‌کنند و هر ساله در جشنواره ما شرکت می‌کنند نیز درک خواهند کرد.

همانطور که بالا اشاره شد «جشنواره سینما تفکر» نیز که قرار بود بین روزهای ۴ تا ۸ مارس در شهر لوزان سوییس برگزار شود نیز لغو شد.

مسئولین «جشنواره سینما تفکر» نیز در بیانیه از نگرانی درباره شیوع گسترده ویروس کرونا یاد کردند و اعلام کردند که مقامات پزشکی نمی‌توانند از توانایی آنها برای برگزاری این فستیوال اطمینان حاصل کنند.

در کشور یونان نیز برگزار کنندگان «جشنواره بین المللی فیلم سالونیک» اعلام کردند این جشنواره که قرار بود بین روزهای ۵ تا ۱۵ مارس امسال برگزار شود به تعویق افتاده است.

برگزارکنندگان این رویداد نیز در بیانیه شان چنین نوشتند: امنیت کارکنان، مخاطبان، ساکنان شهر و مهمانان اولویت ماست.

بنا به اعلام برگزارکنندگان جشنواره بین المللی فیلم سالونیک، تاریخ برگزاری این دوره جشنواره به اواخر ماه می یا اوایل ژوئن منتقل می شود و بسیاری از فعالیت های جشنواره نیز به صورت آنلاین انجام می شود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000