دردسرهای دختر موفرفری و موهایش! | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴

دردسرهای دختر موفرفری و موهایش!

«فرفری و فرفری و فرفری» عنوان نهمین جلد از مجموعه «قصه های آبدار» نوشته سوسن تاقدیس با تصویرگری سارا کثیری است که از سوی نشر نیستان منتشر شد.

به گزارش صبا، کتاب داستان «فرفری و فرفری و فرفری» که به تازگی از سوی نشر نیستان منتشر شده است، نوشته سوسن تاقدیس با تصویرگری سارا کثیری درباره دختری با موهای بلند است که با وجود مشکلی به ظاهر لاینحل و کلافه ­کننده، نور امید را در دل­ ها روشن­ می­ کند و خالق این شادکامی، قهرمان کتاب است.

فرفری خانم در هیچ یک از بخش ­ها، غمگین یا عصبی نیست. او مشکل را پذیرفته و روزگاری همچون سایر هم­سالانش دارد: کتاب می­ خواند و موقع نوشتن و تمرکز کردن، خیلی عادی زبان خود را بیرون می­ گذارد. بزرگترها هم سعی دارند به او کمک کنند.

کوتاه کردن موها، راه حل اصلی و همیشگی نیست. از آن بدتر نمی­ دانند با موهای چیده­ شده چه کار کنند. سارا کثیری تصویرگر برای نشان دادن استیصال خانواده، راه خیال­ انگیز عجیبی را انتخاب کرده و محل ه­ایی را کشیده که موها در همه جای آن حتی در لانه­ کلاغ پخش شده اند.

«فرفری خانم» به طور غیر­مستقیم به کودکان، حفظ آرامش در زمان مواجهه با مشکل را یاد می ­دهد و  یاد­آوری می­ کند که گفتگو کلید حل تمام گرفتاری­ های خانوادگی است.

رویکرد نویسنده در شنیدن نظرات مختلف و بررسی نتایج هر کدام، مهارتی دیگر را به مجموعه­ مهارت­ های زندگی اضافه کرده و نشان داده که می­ توان مخالف نظرات بود ولی از مرزهای احترام و ادب نگذشت. علاوه بر این، هرگز عشق و محبت را از کودک دریغ نکرد.

راهکار هوشمندانه­ قهرمان داستان، ارزش آموزش­ های مالی و پرورش هوش اقتصادی کودکان را متذکر می­ شود.

نهمین جلد «قصه­ های آبدار»  با تصاویری ساده، مشابه نقاشی بچه­ ها در  بیست و چهار صفحه در قطع خشتی کوچک از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است