اکران نوروز به تعویق بیفتد/ لزوم جبران ضرر فیلم‌های اسفند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸
احسان رسول اف در گفتگو با صبا:

اکران نوروز به تعویق بیفتد/ لزوم جبران ضرر فیلم‌های اسفند

تهیه‌کننده «دوئت» پیشنهاد می دهد اکران نوروز به تاخیر بیفتد تا اکران فیلم های اسفند که به تعطیلی خورده اند از سر گرفته شود.

احسان رسول اف تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دوئت» به کارگردانی نوید دانش جعفری که اکران خود را از ۲۴ بهمن آغاز کرده بود در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره تعطیلی سینماها گفت: در مواجهه با تعطیلاتی مشابه آن چه که برای مقابله با شیوع کرونا اتفاق افتاده است معمولا اکران فیلم‌ها را تمدید می‌کنند تا حق فیلم‌هایی که در این مدت اکران شده است‌، پایمال نشود.

وی افزود: معمولا اکثر سازندگان به دلایل مختلف می‌گویند زمان اکران فیلم ما نامناسب بوده است اما معتقدم اسفند ماه زمان بدی برای اکران نیست و در سال‌های اخیر نیز فیلم‌های خوبی در این ماه اکران شده‌ و فروش خوبی هم داشته‌اند پس زمان اکران فیلم ما هم بد نبود ولی شرایطی که پیش آمد اکران را خراب کرد. البته بدیهی است که بهمن ماه به دلیل جشنواره ملی فیلم فجر زمان مناسبی برای اکران نیست اما پس از آن به دلیل اتصال به عید نوروز اتفاقا زمان خوبی برای اکران فیلم‌هاست.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه دو هفته تعطیلی به سینماها خسارت وارد کرده است، تشریح کرد: تمام برنامه‌های تبلیغات شهری و مجازی را متوقف کرده ایم زیرا نمی‌دانیم اکران فیلم‌ها از چه زمانی دوباره شروع خواهد شد. تبلیغات شهری را به دلیل اینکه باید از قبل و در طول زمان مشخصی رزرو کرد خسارت زیادی به ما وارد می‌کند و همچنین اکران‌های مردمی هم کنسل است زیرا بعید می‌‎دانم حتی با باز شدن سینماها نیز مردم در آنها شرکت کنند.

وی درباره شیوع کرونا در کشور بیان کرد: دستوری برای تعطیلی و قرطینه شهر نیامده اما ما می‌بینیم که مردم بسیار کم در مکان‌های عمومی حضور پیدا می‌کنند پس اگر سینماها تعطیل هم نمی شد مردم به سینما نمی رفتند و این شرایط اکران باید با توجه به تصمیمات شورای صنفی نمایش ترمیم شود.

بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

فقط این را کم داریم که آتشفشان دماوند فوران کند!

گلایه تهیه‌کننده «نرگس مست» از وضعیت اکران/ این شرایط بد را جبران کنند

جان مردم مهم است/ شورای صنفی نمایش ضرر فیلم‌های روی پرده را مدنظر قرار دهد

مکانیزم رفع خسارت از عرصه فرهنگ و هنر در مقابل تعطیلی‌ها نداریم

پیشنهاد می‌کنم شرایط اکران نوروز تغییر کند/ تاثیر کرونا بر سینما

تعطیلی سینماها ضروری بود/ لزومِ جبران ضرر فیلم‌ها

رسول اف ادامه داد: از نظرم با توجه شرایط اجتماعی که در کشور حاکم است و ضربه‌ای که بر فیلم‌های اکران شده در اسفند خورده است، فیلم‌هایی که برای اکران نوروزی در نظر گرفته شده است در اکران دوم نوروزی نمایش داده شوند که حق هیچ فیلمی پایمال نشود و فیلم‌هایی که تلخ است فعلا اکران نشوند.

تهیه‌کننده فیلم «دوئت» در پایان تصریح کرد: معمولا حرف‌هایی که ما می‌زنیم تاثیری در تصمیم‌گیری‌ها ندارد ولی امیدوارم این بار نظرات ما فایده‌‌ای داشته باشد و برای زحماتی که برای تک تک فیلم‌ها انجام شده، فکری کنند البته که ما می‌دانیم در شرایط خاصی قرار داریم اما حقوق فیلم‌هایی را که تنها چند روز اکران شدند ضایع نکنند.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است