با مردم صادقانه حرف بزنیم/ یک خواهش از تولیدکنندگان محصولات بهداشتی

کوروش سلیمانی بازیگر و کارگردان تئاتر که به تازگی نمایش «سکوت سفید» را در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه برده بود در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره شیوع ویروس کرونا در کشور و مواجهه مردم با این بحران توضیح داد: شیوع ویروس کرونا کل کشور را دربرگرفته و ذهن مردم درگیر شده است ولی با وجود اهمیت آن باید ذهن خودمان را آشفته نکنیم.

وی افزود: ما باید به نکاتی که پزشکان و کادر درمانی اطلاع رسانی می‌کنند توجه داشته باشیم و نکات بهداشتی چون شستشوی دست ها را رعایت کرده و کمتر در اجتماع رفت و آمد کنیم.

این بازیگر و کارگردان با اشاره به اخبار نادرست در فضای مجازی بیان کرد: موضوع مهمی که در مواجهه با این ویروس باید جدی گرفته شود اطلاع رسانی غلط در فضای مجازی است که حواشی زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

سلیمانی تاکید کرد: نباید به اخبار و حواشی دامن بزنیم بلکه باید وحشت و اضطراب و نگرانی را دور کنیم چراکه استرس جسم را آماده هرنوع مریضی می‌کند.

بیشتر بخوانید

محکوم به خوش‌بینی هستیم/ ما مردم از بحران کرونا هم عبور می‌کنیم

سلیمانی درباره لزوم اطلاع رسانی شفاف درباره این ویروس گفت: از منابع رسمی چون خبرگزاری ها و رسانه ملی خواهش داریم حقیقت را به اطلاع مردم برسانند تا خبرهای اشتباه وجاهت خود را از دست بدهند و مردم دیگر به هرگونه اخباری در فضای مجازی گوش ندهند.

وی در پایان عنوان کرد: زمانه امروزه شباهت زیادی به دوران جنگ دارد زیرا در آن زمان هم عده ای اقلام مورد نیاز مردم را احتکار می‌کردند. از مسئولان و تولیدکنندگان مواد بهداشتی خواهش می‌کنم که وسایل مورد نیاز را برای جلوگیری از گسترش این ویروس دراختیار مردم قرار دهند و جلوی احتکار گرفته شود.

نسترن معصوم‌پور

انتهای پیام/