«امید» بهترین هدیه به مردم است/ درس‌هایی که باید از بحران کرونا بگیریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۱
بهرنگ علوی در گفتگو با صبا:

«امید» بهترین هدیه به مردم است/ درس‌هایی که باید از بحران کرونا بگیریم

بهرنگ‌ علوی معتقدست شیوع ویوس کرونا باعث شده تا به بهداشت، فرهنگ و جریان زندگی خودمان بیشتر فکر کنیم.

بهرنگ علوی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره شرایط بحرانی کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: قبل از این که کرونا در کشور فراگیر شود، ما شرایط سخت دیگری هم داشته ایم.

وی افزود: از نظر من کرونا آن‌قدری جدی نیست که جدی‌اش گرفته‌اند اما هر فردی باید به جدیت بهداشت را رعایت کند بلکه به بهانه کرونا، در مسایل بهداشتی و فرهنگی جامعه‌مان هم نگاه جدی‌تری داشته باشیم.

علوی با اشاره به اوضاع کشور در سال ۹۸ عنوان کرد: عید ۹۸ را با سیل آغاز کردیم و اکنون بحران ویروس کرونا را داریم. ما انواع ستادها و انجمن‌های مختلف را داریم اما چرا ارگانی نداریم که در شرایط بحرانی به مردم امید دهد؟ امید دادن صرفا وظیفه رسانه نیست از سوی دیگر اگر اتفاق امیدبخشی رخ ندهد و رسانه مدام از امیدواری حرف بزند، بیشتر ناامیدی به بار می‌آورد‌.

وی اضافه کرد: مثلا اگر قحطی و گرسنگی است در رسانه مدام عکس غذا را نشان دهد مخاطب آن رسانه بدتر گرسنه می‌شود.

به گفته وی، همه اقشار جامعه وظایفی دارند و مثل چرخ‌دنده‌های یک ساعت هستند و همه باید درست عمل‌ کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «ژن خوک» نظر خود را درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا در کشور، بیان کرد: به عقیده من باید حوادث چند سال اخیر و اکنون که شیوع ویروس کرونا آن‌ها را تکمیل کرده است، باعث شود بیشتر در حوزه فرهنگی‌مان کار کنیم‌. اکنون از ترس جانمان است که بهداشت برایمان مهم شده است. چرا باید حتما از چیزی بترسیم تا تغییر رویه دهیم؟ بخش عمده‌ای از مسایل نیز دست مردم است و همه چیز را نمی‌توان از چشم مسئولان دید. رسانه تا یک جایی می‌تواند فرهنگ را تقویت کند اما اگر من نخواهم اتفاقی نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانیم

محکوم به خوش‌بینی هستیم/ ما مردم از بحران کرونا هم عبور می‌کنیم

با مردم صادقانه حرف بزنیم/ یک خواهش از تولیدکنندگان محصولات بهداشتی

مقابله با کرونا از نگاه کامبیز درمبخش/ حالا وقت ضدعفونی زمین است!

در فضای مجازی به مردم روحیه بدهیم/ آنور آبی‌ها در مسایل داخلی ما دخالت نکنند

بحران کرونا را با صبوری سپری می‌کنیم/ توصیه‌های پزشکی آری اخبار بد نه!

وی افزود: شاید این اتفاقات اخیر و ویروس کرونا بهانه‌ای باشد تا به جریان زندگی‌ خودمان فکر کنیم‌ و اکنون که روزانه چند خبر بد می‌شنویم باید خودمان را برای بحران بعدی آماده کنیم نه اینکه تنها لطیفه بسازیم.

این بازیگر با تاکید بر اینکه مردم شرایط سخت‌تر از این را هم پشت سر گذاشته‌اند، بیان کرد: زندگی برای هیچ آدمی صبر نمی‌کند و مدام در حال حرکت است. آدمی که امید داشته باشد، قطعا سختی‌های بدتر از این را هم پشت سر می‌گذارد.

علوی در پایان تصریح کرد: من دست تک تک آدم‌هایی را می‌بوسم که در بدترین شرایط باز به مردم امید می‌دهند و از نظرم برای مردمی که این چند سال اخیر به دلیل اتفاقات بد، دل مرده شده‌اند این امید دادن بزرگ‌ترین هدیه است و امیدوارم حال مردم زودتر خوب شود و سال جدید، سال خوبی برای همه ما باشد.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است