پیشنهاد انجمن سینماداران برای بلیت سینما در سال۹۹/ ۵هزارتومان افزایش در سینماهای خاص | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۴
محمد قاصداشرفی به صبا گفت:

پیشنهاد انجمن سینماداران برای بلیت سینما در سال۹۹/ ۵هزارتومان افزایش در سینماهای خاص

رییس انجمن سینماداران درباره سرگروه‌های سینمایی سال 99 و پیشنهاد انجمن برای قیمت بلیت در سال آینده توضیحاتی را ارایه کرد.

محمد قاصداشرفی مدیر سینما ماندانا در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره بازگشت سینما ماندانا به سرگروهی در سال ۹۹ گفت: انجمن سینماداران این پیشنهاد را به وزارت ارشاد داد و وزارت ارشاد بعد از بررسی، سینما ماندانا را به سرگروهی برگرداند.

وی درباره علت این اتفاق بیان کرد: سینما ماندانا چند سال سرگروه بود ولی سال گذشته حذف شد. در سالی که پشت سر گذاشتیم مشخص شد که این سینما می‌تواند به فیلم‌ها کمک کند و بسیاری از صاحبان فیلم‌ها متقاضی این بودند که سینما ماندانا بار دیگر سرگروه قرار بگیرد.

مدیر سینما ماندانا افزود: شخصا هیچ تمایلی برای سرگروهی سینما ماندانا نداشتم چون سرگروهی سودی برای سینما ندارد و حتی مجبوریم فیلم را به تعداد هفته‌ای که اعلام می‌شود نمایش بدهیم، اما اگر آزاد باشیم می‌توانیم ۲ یا ۳ فیلم در سانس‌های مختلف نمایش بدهیم. سرگروهی غیر از این که دست و بال سینما را می‌بندد، هیچ امتیازی ندارد.

قاصد اشرفی درباره شیوه انتخاب سینماهای سرگروه طبق نظام نامه جدید اظهار کرد: ما به عنوان انجمن سینماداران، بیشتر پردیس‌های چند سالنه مثل کورش، مگامال، ایران‌مال، باغ کتاب و… را برای سرگروهی معرفی می‌کنیم زیرا اگر سینمای تک سالنه سرگروه باشد و فیلم فروش نکند، سینما ضرر جدی می‌کند.

رییس انجمن سینماداران درباره ترکیب فیلم‌های اکران نوروز ۹۹ گفت: تا وقتی که فیلم اکران عمومی نشده، نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم. ارزیابی منفی فیلم قبل از اکران به فروش آن آسیب می‌رساند.

وی با اشاره به پیشنهاد انجمن سینماداران برای قیمت بلیت سینما در سال ۹۹ عنوان کرد: ۲ سال است که قیمت بلیت همان ۲۰ هزار تومان مانده است. پیشنهاد انجمن سینماداران برای سال ۹۹ این است که فقط در سینماهای مدرن، ممتاز و درجه‌یک برای پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ۵ هزار تومان اضافه شود.

قاصداشرفی اضافه کرد: رابطه من با صاحبان آثار بر اساس فروش فیلم و مسایل مالى نیست بلکه قصدم فقط کمک به فیلم‌ها است تا ضرر مالى نداشته باشند و از طرفى هم رابطه دوستى و تفاهمى است که طى چهل سال با همدیگر داریم.

رییس انجمن سینماداران همچنین درباره تعطیلی دو هفته‌ای سینماها اظهار کرد: در درجه اول، سلامتی مردم بسیار حایز اهمیت است اما باید توجه داشت هر سینما دارای چندین نفر پرسنل است و در ایام نزدیک نوروز باید حقوق، پاداش و عیدی آن‌ها را پرداخت کند. با این وضعیت اکثر سینماها برای پرداخت هزینه‌ها دچار مشکل خواهند شد. تقاضای ما از دولت این است که در این زمینه کمک کند تا بخش خصوصی بتواند سرپا بایستد و روند کارش را ادامه دهد.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم هرچه زودتر این بیماری را شکست بدهیم. همچنین از تمام کادرهای درمانی که خدمات رسانی و تلاش می‌کنند سلامتی به جامعه برگردد، قدردانی می‌کنم.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است