اسطوره‌های سینمای کمدی به دیدار ایرانی ها می آیند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۶

اسطوره‌های سینمای کمدی به دیدار ایرانی ها می آیند

شبکه چهارسیما هر روز ساعت 11 کارنامه هنری کمدین های شناخته شده سینمای جهان را مرور می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، واحد تامین برنامه شبکه چهارسیما که با توجه به تعطیلی مدارس در پی شیوع بیماری کرونا ویروس و با هدف ایجاد نشاط در خانواده‌ها، روزانه یک اثر کمدی را در قالب برنامه «طنزپیشگان» پخش می کند برای هفته جاری زندگی کمدین هایی همچون باسترکیتون، چارلی چاپلین، هارولوید، لورل هاردی و نورمن ویزدوم را مرور و یکی از آثارشان را پخش می کند.

مخاطبان در روز یکشنبه ۱۱ اسفندماه با زندگی هنری باستر کیتون بازیگر و کارگردان کمدی برنده جایزه اسکار آشنا می شوند. همچنین فیلم صامت «بیل، کشتی بخار» محصول ۱۹۲۸ در این قسمت پخش می‌شود.

این فیلم داستان دانشجویی است که نقش آن را باستر کیتون بازی می کند و به پدرش که ناخدای یک قایق است می پیوندد و در جریان کمک به پدر در رقابت با یک قایق ران دیگر قرار می گیرد.

روز یکشنبه ۱۲ اسفندماه فیلم «پسر بچه» شاهکار چارلی چاپلین همراه با بیوگرافی از این هنرمند به نمایش در می آید.

«پسر بچه» نام فیلمی صامت به کارگردانی چارلی چاپلین با بازی چارلی چاپلین، ادنا پرواینس، جکی کوگان، و تولید سال ۱۹۲۱ است.پسربچه نخستین یا دومین فیلم بلند چارلی چاپلین است.

ماجرای این فیلم را می‌توان آمیخته‌ای از درام و واقعیت دانست. روایت فیلم ماجرای فرد بیکاری در یک محله فقیرنشین را مطرح می‌کند که به‌طور اتفاقی پسربچه بی‌سرپرستی را می‌یابد و ناخواسته او را به زندگی خود راه می‌دهد، ولی رفته‌رفته به او دل می‌بندد.

روز سه شنبه ۱۴ اسفندماه مخاطبان با هارولد لوید و بهترین آثار او آشنا خواهند شد. در این قسمت فیلم «یک مرد دریانورد» محصول ۱۹۲۱ آمریکا به نمایش در می آید.

این فیلم داستان ثروتمند بی‌کاره‌ای (لوید) است که به دختری (دیویس) دل می‌بندد. اما پدر دختر به او هشدار می‌دهد که اگر خیال ازدواج دارد، باید ابتدا برای خودش کسی بشود. ثروتمند به زودی به خدمت نیروی دریائی درمی‌آید و…

روز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه بیوگرافی و کارنامه هنری استنلی لورل و الیور هاردی بررسی و فیلم «احمق ها در دریا» به نمایش در می آید.

لورل و هاردی در یک کارخانه شیپورسازی کار می‌کنند. پس از مدتی، هاردی به صدای شیپور حساسیت نشان می‌دهد و روان‌پزشک او (فینلیسن) محیطی آرام را برای او تجویز می‌کند. آن دو به قایقی در کنار بندر می‌روند اما جنایت‌کاری فراری (کرامر) وارد قایق می‌شود و آنان را به خدمت می‌گیرد…

زندگینامه نورمن ویزدوم کمدین و بازیگر انگلیسی روز پنجشنبه در برنامه «طنزپیشگان» به آن پرداخته می شود. در این قسمت آثار هنری و فیلم های نورمن معرفی می شود.

«طنزپیشگان» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است