رمان «چهار روز با روح همینگوی» به کتابفروشی‌ها رسید

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی نشر نیماژ، رمان «چهار روز با روح همینگوی» نوشته تام وینتون با ترجمه مهسا خراسانی به تازگی از سوی نشر نیماژ روانه بازار کتاب شده است.

جک فیلن، قهرمان این رمان، در اثر حادثه ای به کما می رود. در عالم بی هوشی، با قهرمان زندگی اش یعنی ارنست همینگوی، نویسنده بزرگ و درگذشته ملاقات می کند. این دو طی معاشرتی چهار روزه درباره زندگی پس از مرگ و سرگذشت همینگوی صحبت می کنند.

اما موضوع اصلی این است که همینگوی بایست به او که از طرفش آمده گزارش بدهد آیا جک فیلن استعدادی برای نویسندگی دارد که یک بار دیگر به زندگی برگردد یا نه.

تام وینتون در قالب داستان، خواننده را با زندگی و شخصیت همینگوی آشنا می کند و بین درون مایه ادبی داستان و خمیرمایه طنز و شوخ طبعی آن، تعادل برقرار می کند. پایان ماجرا نیز غافلگیر کننده است. بی این که اتفاقی عجیب و غریب در انتظار مخاطب  باشد.

در بخشی از این رمان می خوانیم:

«به خودم گفتم : وای عالی شد! الان شروع می شود! گیر یکی از آن آدم های خل و چلی افتادم که خودشان را همینگوی فرض می کنند. می خواستم بدون این که حتی جوابش را بدهم از آنجا بروم اما نتوانستم. باید دست کم یک نگاه به این دلقک می انداختم. از گوشه چشم زیر نظرش گرفتم و کم کم سرم را برگرداندم.

اول از همه متوجه شدم تقریبا هم قد من است که البته چیز عجیبی نبود. اما وقتی توانستم صورتش را کامل ببینم چنان از جایم پریدم که انگار برق فشار قوی به من وصل کرده بودند. در کسری از ثانیه دهانم باز ماند، سرم رفت عقب و ابروهایم چسبید به رستنگاه موهایم. نگاهم میخکوب شد و چشم هایم تقریبا به اندازه دهانم باز ماند. سرم را تکان دادم، انگار می خواستم صدای پیچ با مهره ای را که در مغزم شل شده باشد، بشنوم. بعد گفتم: خدای مهربان! خودتی!مطمئنم خل شده ام.»

این رمان 224 صفحه دارد و با قیمت پشت جلد 33 هزار تومان با جلد شومیز و کاغذ سبک (بالک) به بازار کتاب عرضه شده است.

انتهای پیام/