مقابله با کرونا از نگاه کامبیز درمبخش/ حالا وقت ضدعفونی زمین است! | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۸
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

مقابله با کرونا از نگاه کامبیز درمبخش/ حالا وقت ضدعفونی زمین است!

کامبیز درمبخش با انتشار اثری با موضوع مقابله با ویروس کرونا، هنر را شفادهنده روح انسان دانست.

کامبیز درمبخش هنرمند کاریکاتوریست در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره شیوع ویروس کرونا در جامعه و چگونگی آرام شدن مردم در این شرایط بیان کرد: نگرانی برای همه هست و هنرمندان هم جزو مردم هستند اما من در ساعاتی که بیرون نمی روم از این فرصت به خوبی استفاده کرده ام و در این چند روز کارهای بسیاری را انجام داده ام که در شرایط معمول شاید انجام نمی دادم. هنرمند هم خودش را با خلق اثر هنری آرام می کند و هم به مردم با این آثار آرامش می دهد.

وی تصریح کرد: هنر از نظر من برای روح انسان داروی شفادهنده است اما به هر حال باید دید که مخاطب هنر در چه شرایطی است آیا اصلا مخاطبی برای آثار هنری هست و در این شرایط به هنر هنرمندان توجهی دارند یا آنقدر گرفتار مسائل و مشکلات روزمره هستند که حتی حوصله هنر را هم ندارند. البته این واکنش مخاطبان نسبت به هنر هم طبیعی است چراکه هر انسان ابتدا باید نیازهای اولیه اش مثل خوراک و پوشاک و دارو و … تامین باشد و اگر نباشد هیچ کس دنبال هنر نمی رود.

این هنرمند پیشکسوت کاریکاتوریست با انتقاد از نگاه جنگ طلبانه برخی دولتمردان دنیا بیان کرد: دولتمردان دنیا به جای آن که فکر و عملشان را روی سلامت مردم متمرکز کنند، همه فکر و ذکرشان ابزارهای جنگی است و میلیاردها دلار در جهان صرف تسلیحات جنگی می شود و تا زمانی که بخواهند به مردم و سلامت آنها فکر کنند احتمال دو تا سه نسل به طول می انجامد.

وی افزود: دولتمردان دنیا باید تمرکز خود را روی سلامت مردم بگذارند که از همه چیز مهمتر است به طور مثال بسیاری از مراکز درمانی در دنیا دچار کمبودهای فراوانی هستند که با پول حل می شود اما این پول ها جای دیگری خرج می شود.

بیشتر بخوانیم

محکوم به خوش‌بینی هستیم/ ما مردم از بحران کرونا هم عبور می‌کنیم

با مردم صادقانه حرف بزنیم/ یک خواهش از تولیدکنندگان محصولات بهداشتی

درمبخش درباره اثری که به تازگی با موضوع مقابله با کرونا منتشر کرده است، گفت: اثری را با موضوع ویروس کرونا در صفحه شخصی خودم در فضای مجازی منتشر کردم که خیلی خوب دیده شد. این اثر فرد مهم سیاستمداری را تصویر کرده است که قصد دارد کره زمین و دنیایی را که خودشان به گند کشیده اند، حالا با یک اسپری پاک کند.

این هنرمند در پایان یادآور شد: هنرمند هم وظیفه ای در این زمینه در خود احساس می کند و دوست دارد آن چه را خلق می کند با مردم به اشتراک بگذارد و من هم امیدوارم برای این بیماری که هنوز هیچ درمانی برایش پیدا نشده است راه مقابله ای پیدا شود و حداقل مردم بتوانند آرامش درونی خود را حفظ کنند.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است