سروده غلامرضا بکتاش درباره کرونا/ ترس من از ویروس خودخواهی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

سروده غلامرضا بکتاش درباره کرونا/ ترس من از ویروس خودخواهی است

غلامرضا بکتاش با سرودن شعری با موضوع تبعات شیوع ویروس کرونا، خودخواهی برخی آدم ها را از شیوع این ویروس بدتر دانست.

غلامرضا بکتاش در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا با اشاره به شعری که به تازگی درباره شیوع ویروس کرونا و تبعات آن در جامعه سروده است، گفت: شعر تازه ای را با موضوع شیوع ویروس کرونا دو شب پیش سرودم که مضمون آن این است که به هر حال ویروس هست اما خودخواهی برخی از ما از ویروس خیلی کشنده تر است. افراد خودخواه در این شرایط صدها ماسک و ملزومات بهداشتی را خریداری و انبار می کنند تا به بقیه مردم نرسد و این رفتار بسیار کشنده تر است.

وی با تاکید بر لزوم مهربان تر بودن مردم با همدیگر در این شرایط بیان کرد: اگر چه این ویروس بسیار فراگیر است اما جامعه پزشکان و پرستاران ما هم بیکار ننشسته اند و شبانه روز مشغول کارند. باید آن قدر که نگران ویروس کرونا هستیم، ده برابر نگران خودخواهی ها، دروغ ها، تهمت ها و … باشیم که در وجود ما شیوع پیدا نکند.

این شاعر کودک و نوجوان تصریح کرد: حالا که ویروس در کشور ما هم شایع شده است دیگر نباید این اندازه نگرانی و استرس  داشته باشیم زیرا این دوره را هم مثل همه دوره های سختی که در کشورمان داشته ایم پشت سر می گذاریم. بهتر است که نگرانی را از خودمان دور کنیم و بنا بر توصیه های پزشکان، اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

بکتاش همچنین گفت: بسیاری از ما دروغ، تهمت، خودخواهی و ناسزا در جامعه منتشر می کنیم که از کرونا بدتر است. اگر چه این ویروس جان عزیزانی از هموطنانم را می گیرد اما این اتفاق با بروز بیماری های دیگر و تصادفات جاده ای هم اتفاق می افتد و ما باید در این شرایط که برای همه یکسان است با هم مهربانتر باشیم.

در شعر غلامرضا بکتاش با موضوع ویروس کرونا و تبعات آن در جامعه آمده است:

« ترس من از سرخک

از حصبه و سل نیست

ترس من از ویروس

در  چشم و در دل نیست

ترس من از ویروس

ویروس خودخواهی ست

خودخواهی ام افسوس

از ناخودآگاهی است

ای کاش می شد که

همواره در غم ها

من مشترک باشم

با درد آدم ها»

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است