همه در وزارت ارشاد تابع دستورات وزارت بهداشت هستیم/ اولویت سلامت مردم است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۲
مدیر کل هنرهای تجسمی به صبا گفت:

همه در وزارت ارشاد تابع دستورات وزارت بهداشت هستیم/ اولویت سلامت مردم است

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سرنوشت نمایشگاه های لغو شده در گالری ها در طول تعطیلات ناشی از ویروس کرونا گفت.

هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره سرنوشت نمایشگاه هایی که قرار بود طی هفته جاری در گالری های کشور برگزار شود و جبران خسارات احتمالی بیان کرد: ما به صورت جداگانه نمی توانیم برنامه ریزی برای تعطیلی یا ادامه فعالیت گالری ها داشته باشیم.

وی افزود: شرایط کشور به سمتی رفته است که وزارت بهداشت برای همه ارکان و اصناف کشور تصمیم می گیرد و درست هم همین است که یک مجموعه وضعیت سلامت کشور را کنترل کند بنابراین در شرایطی که همه آموزشگاه های هنری و دانشگاه ها تا ۱۶ اسفندماه تعطیل شدند و تعطیلات مراکز هنری هم یک هفته دیگر تمدید شده است، نمی توان یک بخش را از این تصمیم ها استثنا کرد.

مظفری با اشاره به صدور اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعطیلی مراکز هنری تا ۱۶ اسفندماه بیان کرد: اطلاعیه ای که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده و همه سالن های نمایش، تجمعات و گردهمایی های فرهنگی و هنری را تعطیل اعلام کرده است، شامل حال گالری ها هم می شود بنابراین بار دیگر از همه دوستان گالری دار درخواست می کنم برای حفظ سلامت خودشان و سایر اقشار مردم، برنامه های خود را به زمان دیگری موکول کنند.

این مدیر هنری درباره جبران ضرر و زیانی که متوجه برخی اهالی هنرهای تجسمی به دنبال لغو شدن برنامه های نمایشگاهی آن ها می شود، توضیح داد: فقط گالری ها نیستند که متحمل این ضرر و زیان شده اند، همه رخدادهای فرهنگی و هنری از جمله کنسرت های موسیقی، صاحبان فیلم ها، سینماها و … همه در یک شرایط قرار دارند و در دیگر بخش ها نیز آژانس های مسافرتی، هتل ها، رستوران ها و … نیز با ضرر و زیان هایی روبرو شده اند پس نمی توان یک بخش از این فعالیت های هنری را از دیگر بخش ها جدا کرد و برای آنها استثنا قائل شد و بخواهیم که سلامتی مردم را نادیده بگیرند.

مظفری در پایان یادآور شد: شرایط کشور خاص است و  باید مراقبت کرد تعداد کمتری در شرایط خطر قرار بگیرند. در این شرایط، سلامتی هموطنان کشورمان از هر چیز دیگری اهمیت بیشتری دارد. همه ما باید توجه کنیم به اطلاعیه هایی که از سوی ستاد بیماری های واگیردار منتشر می شود و دستوراتی که وزارت بهداشت صادر می کند و ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تابع این دستورات هستیم.

به گزارش خبرگزاری صبا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۸ اسفندماه در اطلاعیه ای بنا به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری اجتماعات غیر الزامی، تعطیلی تمام برنامه های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور را به مدت یک هفته دیگر تا ۱۶ اسفندماه سال جاری تمدید کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000