کمپانی هندی آرشیو آثار عباس کیارستمی را می خرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶
در حاشیه جشنواره فیلم برلین؛

کمپانی هندی آرشیو آثار عباس کیارستمی را می خرد

کمپانی هندی «Alliance Media» با امضای ‌تفاهم‌نامه‌ای در حال خرید حق پخش آثار کیارستمی در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، کمپانی هندی «Alliance Media & Entertainment» در مرحله نهایی خرید آرشیو کاملی از آثار عباس کیارستمی کارگردان مولف و صاحب‌ نام ایرانی از کمپانی «MK2» فرانسه است. این کمپانی هندی با عقد این تفاهم‌نامه اجازه پخش این آثار در شبه‌جزیره هند را از آن خود می‌کند.

بنا بر اخبار منتشر شده این قرارداد ۳۳ فیلم از آثار گوناگون کیارستمی اعم از فیلم بلند، مستند و فیلم‌کوتاه را در برخواهد گرفت و شامل شاهکارهایی چون «طعم گیلاس»، «باد ما را با خود خواهد برد» و «خانه دوست کجاست» است.

این مذاکرات در بازار فیلم اروپا و در حاشیه جشنواره فیلم برلین در جریان است. مطابق گزارش‌ها این تفاهم‌نامه هم‌اکنون در مراحل پیشرفته و انتهایی خود است و انتظار می‌رود به سرعت اجرایی شود.

عباس کیارستمی سال ۲۰۱۶ در تهران درگذشت.

«Alliance Media» پیش از این نیز حق پخش آثار پدرو آلمادوار را از کمپانی‌های «TF1» و «Pathe» و حق پخش آثار جعفر پناهی دیگر کارگردان معروف ایرانی را  از کمپانی فرانسوی «Celluloid Dreams» خریداری کرده است. این موسسه هندی قصد دارد آثار این استادان صنعت سینما را از طریق «‌Hotstar»، سرویس محتوای آنلاین دیزنی در هندوستان، به دست مخاطبان خود برساند.

کمپانی «Alliance Media» همچنین با عقد قراردادهایی امتیاز ساخت بازسازی‌ هندی یک کمدی آلمانی-آذربایجانی و همچنین کمدی آرژانتینی «El Padre de mis Hijos» به کارگردامی مارتین دی‌سالوو را از آن خود کرد.

این تشکیلات هندی حق پخش فیلم برنده جایزه اسکار بهترین اثر خارجی سال ۲۰۱۶ یعنی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی فیلمساز بزرگ ایرانی را نیز در اختیار دارد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است